• Homepage
  • >
  • Citrix Virtual Apps and Desktops 7.x Help Desk Support (CXD-105)

Citrix Virtual Apps and Desktops 7.x Help Desk Support (CXD-105)

Deze zeer op de praktijk gerichte training is bedoeld voor Service Desk medewerkers en stelt hen in staat om te troubleshooten en support te bieden voor Citrix XenDesktop en XenApp 7 omgevingen (hosted, VDI, remotePC of streamed delivery).

Citrix Virtual Apps and Desktops 7.x Help Desk Support (CXD-105)
0,0 rating based on 12.345 ratings
Overall rating: 0 out of 5 based on 0 reviews.

De training is bedoeld voor Support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenDesktop en/of XenApp omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenDesktop 7.x wordt ingezet voor desktop, application en/of printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doorgronden, de meest voorkomende gebruikersissues te troubleshooten en te verhelpen of te bepalen wanneer een issue dient te worden geëscaleerd.

Wat leer je?

Na voltooiing van deze training hebben deelnemers de volgende kennis opgedaan:


  • De Citrix Support Methodiek
  • De verschillende Citrix XenDesktop componenten: Receiver, StoreFront, Delivery Confroller, Hypervisor, Provisioning Services, NetScaler
  • Communicatiemechanismen en services bij Citrix delivery
  • Architectuur van een Citrix XenDesktop site
  • Overeenkomsten en verschillen in delivery-mechanismen die vanuit XenDesktop 7 kunnen worden ingezet (hosted, VDI, applicaties en/of desktops, MCS en/of PVS, etc.)
  • Gebruik maken van de Citrix Administration en Support Desk management consoles Citrix Studio en Citrix Director
  • Omgaan met de Citrix Receiver
  • Sessiebeheer
  • Troubleshooten van logon processen
  • Policy-beheer en de gevolgen voor de eindgebruiker; policy-issues troubleshooten
  • Support op afstand; Remote Assistance
  • Printing in een Citrix omgeving troubleshooten en ondersteunen
  • Trends, logging en troubleshooten van connectie- en connectivity-issues
  • Citrix documentatie- en escallatiemethodieken

Welke voorkennis heb je nodig?

Kennis en ervaring met Windows Server 2003/2008/2012 en/of Windows7/Windows8 support wordt sterk aanbevolen, evenals het doorlopen van de gratis eLearning trainingen CXD-102 Introduction to Citrix XenDesktop 7 en CXA-104 Citrix XenApp 7.6: Overview.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze klanten service voor studieadvies of een training op maat.

 

Trainingsdata

Startdatum

Trainingsvorm

Locatie

Duur

Prijs

datum:

In company

Waarom Startel?

Persoonlijke
aanpak
Ervaren
trainers
Aanbod
op maat
Klassikaal en e-learning
mogelijkheden

Het programma

Module 1: Supporting XenApp and XenDesktop as a Help Desk Representative


  • XenApp and XenDesktop 7.x Architecture
  • XenApp and XenDesktop 7.x Infrastructure
  • Overview of the Help Desk


Module 2: Configuring Citrix Receiver and Using Citrix StoreFront


  • Authentication to a XenApp or XenDesktop Environment
  • Understanding Citrix Receiver
  • Navigating Receiver
  • Troubleshooting Receiver Issues


Module 3: Researching Issues with Citrix Studio


  • Delegated Administration
  • Working with Machine Catalogs
  • Working with Delivery Groups
  • Understanding Citrix Policies
  • Understanding End-User Profiles
  • Troubleshooting Policies


Module 4: Printing in a XenApp and XenDesktop Environment


  • Printing Concepts
  • Architecture
  • Default Printing Behavior
  • Printer Provisioning
  • Citrix Universal Print Driver and Server
  • Troubleshooting Printing Issues


Module 5: Resolving Issues Using Citrix Director


  • Citrix Director
  • Viewing User Details
  • Interacting with the End User
  • Resolving End-User Issues
  • Monitoring with the Director Dashboard
  • Troubleshooting Director Issues

Hoe maken we het persoonlijk?

Bij Startel is persoonlijk ook écht persoonlijk. Om de best passende trainingen te geven starten we met het belangrijkste ingrediënt: jou.

  1. We starten altijd met een intake om jou te leren kennen.
  2. We passen de Training aan de hand van jouw ambitie en doelen aan.
  3. We kijken ook naar jouw persoonlijke situatie om de lesstof zo praktisch mogelijk te maken.

Wat zeggen anderen?

Citrix Virtual Apps and Desktops 7.x Help Desk Support (CXD-105)
0,0 rating based on 12.345 ratings
Overall rating: 0 out of 5 based on 0 reviews.

Laat een review achter

Name
Rating
Review Content
.
Foundation (BiSL-F)

De Business Information Services Library (BiSL) biedt een framework voor het werkveld dat zich bevindt tussen de aansluiting van ICT op het bedrijfsproces. Juist deze

Lees verder »

Contact formulier

Op de hoogte blijven van de nieuwste trainingen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

E-mailadres