• Homepage
  • >
  • ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (DSV)
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (DSV)

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (DSV)

This training is carried out in collaboration with Van Haren Publishing BV.


It is ideal for anyone who wants to understand the different types of interactions between a service provider and its customers, users, suppliers and partners.


The core concept of DSV is to provide an understanding of how demand can be converted into value through IT-enabled services. The course covers key topics such as Service Level Agreement Design, Multi-Supplier Management, Relationship Management, Customer and User Experience Design, Customer Journey Mapping, and more. Individuals can expect to find the tools needed to promote user engagement and increase the satisfaction of internal and external stakeholders.


ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used with permission from AXELOS Limited. All rights reserved.


The Swirl logo ™ is a registered trademark of AXELOS Limited, used with the permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Wat leer je?

  • Understand how customer travel

    is designed: – Learn how to design and improve customer travel.
  • Understand how to address markets

    and stakeholders: – Get to know the characteristics of markets.

    – Learn marketing activities and techniques.

    – Learn how to describe customer needs and internal and external factors that affect them.

    – Learn how to identify service providers and explain their value propositions.
  • Understand how to foster stakeholder

    relationships: – Learn how to analyze customer needs.

    – Learn how to use communication and collaboration activities and techniques.
  • Understand how to balance expectations and reconcile service

    details: – Learn how to plan for value creation.

    – Learn how to negotiate and agree on service, warranty, and experience.
  • Understand how customers and users are on

    board and off board: – Learn different approaches to improve customer, user, and service provider capabilities.

    – Learn how to prepare onboarding and offboarding plans.

    – Learn how to develop user interventions and sales channels.
  • Understand how to work together to ensure continuous value creation

    (service consumption / deployment): – Learn how users can request services.

    – Learn how to promote and manage customer and user feedback.

    – Learn how to promote a service mindset (attitude, behavior, and culture).
  • Understand how the service value is

    realized and validated: – Learn methods for measuring service usage as well as customer and user experience and satisfaction.

    – Learn about the different ways of reporting on service results and services.

This course is intended for people in management and service management roles who are responsible for the above practices, as well as people who want to acquire the ITIL Managing Professional (MP).


Roles include:


  • Software Engineer/Developer
  • Systems Engineer
  • Service Delivery Manager
  • DevOps Manager/Specialist
  • Solution Architect
  • Infrastructure Engineer
  • IT Service Management Professional
  • Release and Deployment Manager

Welke voorkennis heb je nodig?

ITIL® Foundation

Trainingsvorm

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

Heb je een vraag?

Neem dan contact op met onze klantenservice voor studieadvies of een training op maat.

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (DSV)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

Trainingsdata

Heeft je voorkeursdatum geen doorgangsgarantie, neem dan voor de zekerheid contact met ons op. Vaak hebben we een oplossing voor je waarmee je doel gehaald kan worden.

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (DSV)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

Startdatum

Trainingsvorm

Locatie

Duur

Prijs

datum:
15 november 2021

Klassikaal

Startel (Drachten)

3 dagen

1,725.00

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

DatumStarttijdEindtijd
2021-11-1709:0016:00
2021-11-1609:0016:00
2021-11-1509:0016:00
datum:
15 november 2021

Virtueel

Virtual

3 dagen

1,725.00

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

DatumStarttijdEindtijd
2021-11-1709:0016:00
2021-11-1609:0016:00
2021-11-1509:0016:00
datum:

In company

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

Waarom Startel?

Persoonlijke
aanpak
Ervaren
trainers
Aanbod
op maat
Klassikaal en e-learning
mogelijkheden

Contact formulier

Wil je informatie of wil je een maatwerk training. Neem dan Contact met  ons op.

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (DSV)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

categorie: 
  • Development

Op de hoogte blijven van de nieuwste trainingen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Inschrijven nieuwsbrief