ITIL® – Lifecycle module Service Operation (I3-SO)

ITIL

Introductie

De training ITIL® Lifecycle module is onderdeel van het ITIL® Intermediate niveau en is het vervolg op ITIL® Foundation.

Algemene omschrijving

De training ITIL® Lifecycle module is onderdeel van het ITIL® Intermediate niveau en het vervolg op ITIL® Foundation. De Lifecycle module bevat een 5-tal trainingen die samen 15 punten opleveren om dichter bij ITIL® Expert te komen. De trainingen die in deze Lifecycle module zitten zijn:
•    ITIL® Intermediate: Service Strategie (SS)
•    ITIL® Intermediate: Service Design (SD)
•    ITIL® Intermediate: Service Transition (ST)
•    ITIL® Intermediate: Service Operation (SO)
•    ITIL® Intermediate: Continual Service Improvement (CSI)

Leerdoelen

Na het volgen van de training ITIL® Service Operation bent u beter in staat:
•     Het nut en de toegevoegde waarde van Service Operation overtuigend over te brenge;
•     De Service Operation-principes toe te passe
•     De Service Operation-processen te controleren en te verbetere
•     De algemene Service Operation-activiteiten te besture
•     De aan Service Operation gerelateerde methoden en technieken toe te passe
•     Service Operation te organiseren en te beleggen in de organisat
•     De implementatie-overwegingen, kritische succesfactoren en risico’s te begrijpen.

Doelgroep

De trainingen binnen de ITIL® Lifecycle module zijn bedoeld voor eenieder die verantwoordelijk is voor de algehele lifecycle van een IT-product. Tijdens de Lifecycle trainingen worden meerdere processen aangehaald maar niet diepgaand op ingegaan. De ITIL® Capability modules gaan daarentegen wel diep in op de ITIL® processen.

Voorkennis

Certificaat ITIL® Foundation

Methode

StarTel verzorgt (maatwerk) ICT-trainingen op locatie in Roden of in-company in heel Nederland. Onze gecertificeerde trainers hebben veel praktische ervaring met de producten waarvoor zij trainingen verzorgen. Door de praktische benadering is de opgedane kennis na afloop van de training direct toepasbaar. Daarnaast worden de cursisten door onze trainers optimaal voorbereid op de afsluitende certificeringen en examens.
Bij StarTel kunt u zich inschrijven voor zowel klassikale trainingen als individuele (maatwerk) trainingen.

ITIL® Intermediate: Service Operation (SO)
•     Het servicemanagementconcept
•     Doel en principes van service operation
•     Algemene service operationactiviteiten
•     Het organiseren van service operationfuncties
•     Rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de service operationprocessen
•     De wijze waarop de service operationprocessen te meten zijn
•     Uitdagingen, cruciale succesfactoren en risico’s
•     Event management, incident management, request fulfillment, problem management en access management

Staat bij deze training geen datum gepland die in je planning past, kies dan voor de flexibele inschrijving. Wij nemen dan contact met je op. We kijken graag samen met je naar een mogelijk andere datum of andere lesmethode om je te voorzien in je trainingsbehoefte.

Startdatum Maand Variant Locatie