ITIL® – Capability module Service Offerings and Agreements (I3-SOA)

ITIL

Introductie

De training ITIL® Intermediate: Service Offerings & Agreements (SOA) is onderdeel van het ITIL® intermediate niveau en de Capability module als vervolg op ITIL® Foundation.

Algemene omschrijving

Gedurende deze training leert u:

  • het plannen van de hoofdactiviteiten voor de processen Service Level Management en Financial Management;
  • het plannen van de uitwisseling van relevante informatie voor het managen van de Service Offerings and Agreement processen;
  • het initiëren van acties om ervoor te zorgen dat de hoofdactiviteiten in de Service Offerings and Agreement processen voldoen aan de vastgestelde doelstellingen;
  • het rapporteren over effectiviteit en efficiency van de activiteiten binnen de Service Offerings and Agreement processen; het organiseren van de uitwisseling van relevante informatie met andere processen;
  • het verstrekken van informatie over Service Level Management en Financial Management voor IT Services aan andere IT Service Managementprocessen, gebruikers en leveranciers;
  • het onderhouden van de procedures van de service offerings and agreement processen;
  • het maken van Service Level afspraken met de klant en alle hiervoor benodigde voorbereiding: Service Level Requirements en input van andere processen;
  • het monitoren en tracken van Servicel Level agreements en de rapportage naar de klant;
  • het financieel onderbouwen van beslissingen en Financial management integreren bij de support en delivery processen; het maken van financiële berekeningen over de dienstverlening aan de klantenorganisatie;
  • Interne rapportages omzetten en evalueren naar een Service Level rapportage voor de klant;
  • het bewaken en verbeteren van de Service Offerings and Agreement processen;
  • het voorstellen van verbeteringen op basis van de resultaten van monitoring en reviews;
  • het plannen en uitvoeren van audits van afspraken, van financiële plannen en van berekeningen en omgang met de klant reguleren.

Leerdoelen

Na deze cursus kunt u:

  • het belang van servicemanagement aangeven als een concept uit de praktijk;
  • weet u wat de bijbehorende principes, doelstellingen en doelen op het gebied van service offerings en agreements zijn en hoe u er mee kunt werken;
  • kent u na de training ITIL® de interactie tussen service offerings en agreements en andere Service Lifecycle-processen;
  • kunt u inzien welke rollen de processen spelen en in welke fase dat aan de orde is;
  • leert u hoe u de processen, activiteiten, methodes en functies kunt verwoorden van iedere van de processen;
  • bent u in staat om na deze cursus de service offerings en agreements te bewaken en de prestaties inzichtelijk te maken.

Doelgroep

De training ITIL® is geschikt voor IT professionals, die de zorg dragen voor IT dienstverlening en/of deze leiden. Ook wanneer u een schakel bent tussen de gebruikers en de IT (organisatie) is deze training geschikt.

Professionals die te maken hebben met (commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service Management.

Voorkennis

Een geldig ITIL® Foundation cerificaat

Methode

StarTel verzorgt (maatwerk) ICT-trainingen op locatie in Roden of in-company in heel Nederland. Onze gecertificeerde trainers hebben veel praktische ervaring met de producten waarvoor zij trainingen verzorgen. Door de praktische benadering is de opgedane kennis na afloop van de training direct toepasbaar. Daarnaast worden de cursisten door onze trainers optimaal voorbereid op de afsluitende certificeringen en examens.
Bij StarTel kunt u zich inschrijven voor zowel klassikale trainingen als individuele (maatwerk) trainingen.

Gedurende deze training leert u:

  • het plannen van de hoofdactiviteiten voor de processen Service Level Management en Financial Management;
  • het plannen van de uitwisseling van relevante informatie voor het managen van de Service Offerings and Agreement processen;
  • het initiëren van acties om ervoor te zorgen dat de hoofdactiviteiten in de Service Offerings and Agreement processen voldoen aan de vastgestelde doelstellingen;
  • het rapporteren over effectiviteit en efficiency van de activiteiten binnen de Service Offerings and Agreement processen;
  • het organiseren van de uitwisseling van relevante informatie met andere processen;
  • het verstrekken van informatie over Service Level Management en Financial Management voor IT Services aan andere IT Service Managementprocessen, gebruikers en leveranciers;
  • het onderhouden van de procedures van de service offerings and agreement processen;
  • het maken van Service Level afspraken met de klant en alle hiervoor benodigde voorbereiding: Service Level Requirements en input van andere processen;
  • het monitoren en tracken van Servicel Level agreements en de rapportage naar de klant;
  • het financieel onderbouwen van beslissingen en Financial management integreren bij de support en delivery processen;
  • het maken van financiële berekeningen over de dienstverlening aan de klantenorganisatie;
  • Interne rapportages omzetten en evalueren naar een Service Level rapportage voor de klant;
  • het bewaken en verbeteren van de Service Offerings and Agreement processen;
  • het voorstellen van verbeteringen op basis van de resultaten van monitoring en reviews;
  • het plannen en uitvoeren van audits van afspraken, van financiële plannen en van berekeningen en omgang met de klant reguleren.
Startdatum Maand Variant Locatie