ITIL® – Lifecycle module Service Transition (I3-ST)

ITIL

Introductie

De cursus ITIL®  Service Transition geeft u doelmatige richtlijnen voor het managen en besturen van de processen en functies binnen de Service Transition Lifecycle.

Algemene omschrijving

De training ITIL® Lifecycle module is onderdeel van het ITIL® Intermediate niveau en het vervolg op ITIL® Foundation. De Lifecycle module bevat een 5-tal trainingen die samen 15 punten opleveren om dichter bij ITIL® Expert te komen. De trainingen die in deze Lifecycle module zitten zijn:
•     ITIL® Intermediate: Service Strategie (SS)
•     ITIL® Intermediate: Service Design (SD)
•     ITIL® Intermediate: Service Transition (ST)
•     ITIL® Intermediate: Service Operation (SO)
•     ITIL® Intermediate: Continual Service Improvement (CSI)

Leerdoelen

Na het volgen van deze training bent u beter in staat:
• Management en controle van de Service Transition-activiteiten uit te voeren
• Service Transition-gerelateerde activiteiten als communicatie, commitment en organisatiewijzigingen uit te voeren
•     Service Transition-processen te organiseren en laten uitvoen
• Controle en coördinatie uit te voeren van Service Transition technologisch gerelateerde activiteiten
• Implementatiemogelijkheden, uitdagingen, kritische succesfactoren te analyseren en onderzoeken en risico’s in te schatten.

Doelgroep

De trainingen binnen de ITIL® Lifecycle module zijn bedoeld voor eenieder die verantwoordelijk is voor de algehele lifecycle van een IT-product. Tijdens de Lifecycle trainingen worden meerdere processen aangehaald maar niet diepgaand op ingegaan. De ITIL® Capability modules gaan daarentegen wel diep in op de ITIL® processen.

Voorkennis

Voor de training ITIL® Service Transition is het een vereiste dat u het certificaat ITIL®  Foundation heeft behaald.

Methode

StarTel verzorgt (maatwerk) ICT-trainingen op locatie in Roden of in-company in heel Nederland. Onze gecertificeerde trainers hebben veel praktische ervaring met de producten waarvoor zij trainingen verzorgen. Door de praktische benadering is de opgedane kennis na afloop van de training direct toepasbaar. Daarnaast worden de cursisten door onze trainers optimaal voorbereid op de afsluitende certificeringen en examens.
Bij StarTel kunt u zich inschrijven voor zowel klassikale trainingen als individuele (maatwerk) trainingen.
 

•     Het servicemanagementconcept
•     Het doel en de principes van service transition
•     Interactie van de service transition processen met andere Service Lifecycle processen
•     Subprocessen, activiteiten, methoden en functies binnen de service transition processen
•     Rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen service transition processen
•     De wijze waarop service transition processen te meten zijn
•     Technologie- en implementatieoverwegingen
•     Uitdagingen, cruciale succesfactoren en risico’s
•     Service asset en configuration management, change management, release en deployment management

Staat bij deze training geen datum gepland die in je planning past, kies dan voor de flexibele inschrijving. Wij nemen dan contact met je op. We kijken graag samen met je naar een mogelijk andere datum of andere lesmethode om je te voorzien in je trainingsbehoefte.

Startdatum Maand Variant Locatie