ITIL 4: Foundation (IT4-foundation)

ITIL

Algemene omschrijving

DeITIL® 4 Foundation training is bedoeld als een introductie in het kunnen managen van moderne IT-omgevingen De cursist leert hierbij de verschillende begrippen kennen die bij ITIL gebruikt worden. Genoemde prijs van € 1.395,-is inclusief examenvoucher. 

 

Voor het uitvoeren van deze traininge zijn we geacrediteerd met behulp van een partner

Leerdoelen

De cursus zal worden verzorgd door gecertificeerde docenten en met gebruik van geaccrediteerd materiaal. Dit garandeert voor de cursisten dat zij na afsluiting van de cursus deel kunnen nemen aan het officiëleexamen ter verkrijging van het  “ITIL® Foundation” certificaat.
Na de cursus ITIL® 4  Foundation, gedurende 2 dagen, kan aan het einde van de tweede dag examen worden gedaan. Wordt enige aanvullende zelfstudie op prijs gesteld, dan kan door de deelnemer zelf het ‘ITIL® Foundation’ examen op onze locatie worden ingepland.

Doelgroep

Cursisten die een basis kennisniveau moeten hebben van het ITIL® framework en moeten weten hoe dit framework in de organisatie kan worden toegepast.
De cursus is ook bedoeld voor IT professionals die al werken in een organisatie die ITIL® heeft omarmd en toegepast.
Hieronder vallen onder andere, maar is niet beperkt tot IT professionals, business managers en business proces eigenaren.

De basisbegrippen en principes van ITIL4

  • Service en Value
  • Service Relationships

 De 4 dimensies van ITIL4:

  • Organisatie en mensen
  • Informatie en technologie
  • Value stream en processen
  • Partners en suppliers

De 7 ITIL Guiding Principles:

  • Focus on value
  • Start where you are
  • Progress iteratively with feedback
  • Collaborate and promote visibility
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Optimize and automate

Service Value System

Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support

Service Value Chain

  • Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
  • ITIL practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management

Het doel van de volgende ITIL practices:

  • Information security management
  • Relationship management
  • Supplier management
  • Service configuration management
  • IT asset management
  • Business analysis
  • Deployment management
  • Monitoring and event management
  • Release management  

Prijs is inclusief examenvoucher. 

Startdatum Maand Variant Locatie