Supporting and Troubleshooting Windows 10 (10982)

Microsoft Desktop beheer

Introductie

Doe kennis op om problemen met Windows 10 te analyseren en op te lossen. 

Algemene omschrijving

Deze cursus is ontworpen om studenten te voorzien de kennis en vaardigheden die nodig zijn ter ondersteuning en oplossen van problemen met Windows 10 PC's en apparaten in een Windows Server-domeinomgeving. Deze vaardigheden omvatten begrip van Windows 10 functies, hoe ze kunnen worden gebruikt in een Active Directory-omgeving en het oplossen van hen.

Leerdoelen

Na het voltooien van dit opleidingsonderdeel zullen de studenten kunnen:

  • Beschrijf de processen die betrokken zijn bij de planning en met behulp van een probleemoplossing methodologie voor Windows 10.
  • Het oplossen van opstartproblemen en operating systeemservices op een Windows 10 PC.
  • Oplossen van problemen die betrekking op hardware-apparaten en apparaatstuurprogramma's hebben.
  • Problemen met de Windows 10-apparaten op afstand oplossen.
  • Oplossen van problemen die betrekking op verbinding met het netwerk hebben.
  • Oplossen van client configuratie storingen en problemen met de toepassing van groepsbeleidsobjecten.
  • Oplossen van kwesties in verband met de gebruikersinstellingen.
  • Problemen met externe verbindingen.
  • Oplossen van kwesties in verband met de toegang tot bronnen van apparaten die domein zijn.
  • Oplossen van kwesties in verband met de toegang tot bronnen van apparaten die zijn niet domein.
  • Oplossen van problemen die betrekking op de toepassingsinstallatie en bediening hebben.
  • Het handhaven van een apparaat met Windows 10.
  • Herstellen van een apparaat met Windows 10.

Doelgroep

De primaire doelgroep voor deze cursus is de Enterprise Desktop ondersteuning technicus (EDST), die voorziet in fase 2 steun voor gebruikers die Windows 10 personal computers (PC's) en apparaten in middelgrote tot grote ondernemingswijde configuraties, binnen een Windows-domeinomgeving . EDSTs gericht op een brede waaier van technische problemen van Windows operating systems (OSs), apparaten, cloud diensten, toepassingen, netwerken en hardwareondersteuning. In het overkoepelende scenario, als een onderneming de service biedt, de EDST gevraagd te steunen.

De belangrijkste verantwoordelijkheden omvatten oplossen van technische problemen met betrekking tot Windows 10 installatie en migratie, activering, prestaties, profielen, instellingen; en apparaatsynchronisatie. Enkele andere belangrijke verantwoordelijkheden omvatten lokale en externe netwerktoegang; toegang tot toepassingen, toegang tot gegevens en printers; Eindpunt beveiliging, verificatie en beleid; OS en gegevensherstel.

De secundaire doelgroep voor deze cursus zijn IT-professionals die beheren en ondersteunen van Windows 10 desktops, apparaten, gebruikers en bijbehorende bronnen van netwerk en veiligheid. Studenten die op zoek zijn certificering in het examen 70-697, configureren van Windows 10 zal ook profiteren van deze cursus.

Voorkennis

Voor het bijwonen van deze cursus, moeten studenten:

  • De fundamentals van de netwerken, inclusief Protocol /Internet Protocol (TCP), User Datagram Protocol (UDP) en domein naam systeem (DNS).

  • Microsoft Active Directory Domain Services (AD DS) principes.

  • Begrip van de Public Key Infrastructure (PKI) componenten.

  • Windows Server 2012 R2 fundamentals.

  • Microsoft Windows Client essentials; bijvoorbeeld, ervaring met Windows 10 of kennis van de cursussen 20697-1 en 20697-2.

Methode

StarTel verzorgt (maatwerk) ICT-trainingen op locatie in Roden of in-company in heel Nederland. Onze gecertificeerde trainers hebben veel praktische ervaring met de producten waarvoor zij trainingen verzorgen. Door de praktische benadering is de opgedane kennis na afloop van de training direct toepasbaar. Daarnaast worden de cursisten door onze trainers optimaal voorbereid op de afsluitende certificeringen en examens.
Bij StarTel kunt u zich inschrijven voor zowel klassikale trainingen als individuele (maatwerk) trainingen.
 

Module 1: Implementatie van een methodiek voor probleemoplossing

Module 2: Problemen met opstarten oplossen

Module 3: Oplossen van problemen met Hardware en apparaatstuurprogramma 's

Module 4: Oplossen van problemen met externe Computers

Module 5: Oplossen van problemen bij problemen met de netwerkverbinding

Module 6: Problemen met Groepsbeleid oplossen

Module 7: Probleemoplossing gebruikersinstellingen

Module 8: Oplossen van problemen met externe verbindingen

Module 9: Oplossen van problemen met de toegang tot de bronnen binnen een domein

Module 10: Oplossen van problemen met toegang tot bronnen voor Clients die geen lid van een domein

Module 11: Oplossen van problemen met toepassingen

Module 12: Behoud van Windows 10

Module 13: Herstellen van gegevens en het besturingssysteem

Staat bij deze training geen datum gepland die in je planning past, kies dan voor de flexibele inschrijving. Wij nemen dan contact met je op. We kijken graag samen met je naar een mogelijk andere datum of andere lesmethode om je te voorzien in je trainingsbehoefte.

Startdatum Maand Variant Locatie