Active campaign basis

Online Marketing

Introductie

Tijdens de training ga je aan de slag met opdrachten en krijg je toegang tot een proefaccount van ActiveCampaign. De training wordt in 1 dag verzorgt. Je leert de basis mogelijkheden van ActiveCampaign kennen en toepassen. 

Algemene omschrijving

In deze praktische training leer je hoe je met het nieuwe, populaire e-mail systeem ActiveCampaign meer klanten en meer omzet krijgt. Je gaat aan de slag me het aanleggen van een abonneelijst en het opzetten van je e-mail campagnes. Het systeem heeft bijzonder veel mogelijkheden en is eenvoudig in het gebruik. Vooral na deze training waarin de basis wordt gelegd kan je een vliegende start maken op marketing gebied. 

Leerdoelen

Leren hoe je met behulp va Active Campaign een effective campagne opzet en op een professionele wijze een mailinglijst opzet en uitnut. 

Doelgroep

Marketeers die graag alles uit active campaign willen halen. 

Voorkennis

Voor deze training is geen voorkennis noodzakelijk.

Methode

Klassikaal. Veel trainingen zijn op basis van zelfstudie. Op deze wijze wordt een gemakkelijker start gefaciliteerd en kan je snel zelf aan de slag. 

Je leert:

  • Hoe het systeem werkt en krijgt inzicht in de ongekende marketingmogelijkheden
  • Hoe je een mooie nieuwsbrief in je eigen huisstijl kunt maken
  • Hoe je mailinglijsten kunt importeren en exporteren
  • Hoe je ActiveCampaign inschrijfformulieren kunt koppelen aan je website
  • Hoe je een gratis (digitale) weggevers koppelt aan je inschrijving van je nieuwsbrief
  • Hoe je afbeeldingen, links en onderzoeken kunt invoegen
  • Hoe je sneller een lijst opbouwt waarmee je op automatische piloot geld verdient met je emails.
  • Hoe je Active Campaign zo instelt dat een klant automatisch een e-mail krijgt nadat hij een aantal keren op een verkooppagina terecht is gekomen zonder een aankoop te doen. (Hierdoor weet je dat een hot lead is, en dit kan het aantal verkopen verhogen met wel 23%).
  • Hoe je meer kunt bereiken met je bestaande mailinglijst door slim gebruik te maken van labels.
  • Hoe je automatisch een e-mail kunt versturen op het moment dat iemand een bepaalde e-mail niet heeft geopend. (Als je dit juist doet hoef je niet bang te zijn dat ze teveel e-mails krijgen … sterker nog, je gaat meer verkopen!)
  • Hoe je de rapportages en analyses moet interpreteren zodat je je e-mails en automatiseren nog effectiever kunt maken.
  • Het belang en uitwerking van het verplaatsen van jouw abonnees naar verschillende lijsten.
  • Dé 3 essentiële, te versturen, e-mails nadat iemand zich voor je digitale weggever heeft geregistreerd zodat je open rates en je conversies verhoogd worden.

 

Voor deze training wordt niet altijd een datum vastgelegd. Bij flexibele inschrijving wordt in overleg met de deelnemers ingepland. Wanneer je geinresseerd bent in deze trainingsdag, schrijf je dan in zodat we contact met je op kunnen nemen voor de planning.

Startdatum Maand Variant Locatie