Investeren in datakennis is bouwen aan business!

Waarom organisaties meer zouden moeten investeren in kennis over data? Omdat er een steeds groter wordende schat aan data verborgen ligt die door IT-technologie omgezet kan worden in bruikbare informatie en concurrerende oplossingen. Interessant hierbij is dat de ING verwacht dat in 2030 de wereldwijde datastromen 20(!) keer zo groot zijn als in 2018. Er liggen dus kansen voor bedrijven om zich sterk te onderscheiden door het hebben van deze datakennis. Maar wat is de status nu rondom data?

5 Uitdagingen

Onze conclusie is dat er veel ‘werk aan de winkel’ is. Kijk maar:

StarTel introduceert: De Data Knowledge Academy!

Om iets te doen aan het chronische tekort aan dataprofessionals is de Data Knowledge Academy een nieuw onderdeel geworden van de StarTel opleidingsbedrijven groep. Met een klein team van ervaren en gecertificeerde data professionals zijn we tot grote dingen in staat. Data Knowledge Academy is niet alleen van StarTel, maar ook van Peter ter Braake, de allerbeste trainer op het gebied van data in Nederland. Binnen omscholingsprojecten of traineeships, die zo’n 8 weken duren, dragen we onze kennis over op het gebied van Microsoft SQL Server, het bouwen van datawarehouses, rapportages en dashboards, PowerBI, data modelleren, Big data en natuurlijk Microsoft Azure. We geven deze losse opleidingen of trajecten onder andere aan data engineers en business intelligence consultants en hebben hiervoor een eigen vestiging, centraal in Nederland geopend in Bunnik.

De drie belangrijke pijlers van het DKA concept

In de manier waarop we ons werk doen zit het verschil. Het DKA concept kent namelijk drie belangrijke pijlers:

  1. De vorm: Iedereen kan studeren en op elk moment beginnen, want we bieden een mix van klassikaal en zelfstudie.
  2. Startgarantie: Bij ons bestaan geen teleurstellingen dat opleidingen niet doorgaan in verband met te weinig deelnemers.
  3. Financieel/organisatorisch: Maatwerk is standaard. Data voegt immers voor elke organisatie een andere waarde toe en er is sprake van sterk uiteenlopende kennisniveaus.

Data begrijpen betekent bouwen aan business

Data gaat over zaken als het herkennen van klantpatronen, het sneller kunnen inspelen op klantvragen, het voorspellen van gedrag het aanbieden van maatwerk aan medewerkers en klanten, het voorkomen van fouten, het beter beschermen en beveiligen van informatie, het nemen van de juiste beslissingen, het logisch samenvoegen van informatie, machine learning (ML), algoritmen en artificiële intelligentie (AI).

Welke bouwstenen kiest jouw organisatie?

Als je er na het lezen van deze blog achter bent gekomen dat het ook voor jouw organisatie interessant is om extra te investeren in datakennis, neem dan hier contact met ons op. We garanderen dat het extra businessresultaat zal opleveren en we creëren graag een aanbod op maat.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *