Microsoft Customer Data Platform Specialty (MB-260) Zelfstudiepakket

Wil jij klantgegevens optimaal benutten en waardevolle inzichten verkrijgen met Dynamics 365 Customer Insights? Door de MB-260 E-Learning door te nemen zul je leren hoe jij klantgegevens kunt integreren, analyseren en beveiligen om de klantervaring te verbeteren en de klantbetrokkenheid te vergroten. De MB-260 E-Learning bestaat uit het MB-260 cursusmateriaal, een labomgeving (die 180 dagen toegankelijk is), een MeasureUp oefenexamen en een MB-260 examenvoucher. Dankzij de MB-260 examenvoucher kun jij het MB-260 afleggen om de MB-260 certificering te behalen.

  • Aan de slag!
  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Offerte aanvraag training
    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.
    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
    x

Direct aan de slag!

  • Studeer in je eigen tijd en tempo
  • 365 Dagen toegang
  • Taal: Engels

€525,- Excl. BTW

Algemene omschrijving

The MB-260 E-Learning is entirely in English. As a Dutch IT training provider, we offer the information on this page in Dutch. At the bottom of the page, you will find a brief summary in English. The topics within the MB-260 E-Learning package itself are described in English.

Wil jij klantgegevens effectiever benutten en diepgaand inzicht krijgen in klantprofielen en klantinteracties? De MB-260 E-Learning biedt jou de kennis en vaardigheden om met Dynamics 365 Customer Insights klantgegevens te analyseren en te gebruiken voor betere besluitvorming. Door klantgedrag en klantinteracties te volgen, kun je de klantervaring verbeteren en de betrokkenheid en loyaliteit van klanten vergroten.

Door de MB-260 E-Learning door te nemen zul je leren hoe jij met behulp van prebuilt connectors klantgegevens kunt integreren en centraliseren. Je ontdekt bijvoorbeeld hoe jij segmentatie in kunt zetten om klantintenties te voorspellen en gerichte acties te ondernemen. Daarnaast krijg je inzicht in het beheren en beveiligen van klantgegevens, zodat je controle houdt over data-integriteit en naleving.

De MB-260 E-Learning bestaat uit het MB-260 cursusmateriaal, een labomgeving, een MeasureUp oefenexamen en een MB-260 examenvoucher. Na aanschaf heb jij 180 dagen lang toegang tot een interactieve labomgeving waarin je kunt oefenen met realistische scenario’s en kun je jouw kennis toetsen door middel van een MeasureUp oefenexamen. Met de inbegrepen MB-260 examenvoucher kun je het MB-260 examen afleggen en de MB-260 certificering behalen.

Doelgroep

De MB-260 E-Learning is ontworpen voor professionals die met klantgegevens werken en inzicht willen krijgen in hoe Dynamics 365 Customer Insights bij kan dragen aan betere besluitvorming en klantgerichte strategieën.

Dit betreft met name de volgende mensen:

  • Data-analisten die klantgegevens willen verzamelen, verwerken en analyseren om waardevolle inzichten te verkrijgen.
  • Dynamics 365 Functional Consultants die verantwoordelijk zijn voor het implementeren en configureren van oplossingen binnen Dynamics 365 Customer Insights.
  • CRM-beheerders die klantgegevens willen centraliseren en beheren om de effectiviteit van marketing- en salescampagnes te verbeteren.
  • Marketing- en Customer Experience-specialisten die datagestuurde strategieën willen ontwikkelen om de klantbetrokkenheid en loyaliteit te verhogen.
  • Business Intelligence-analisten die met klantdata-analyse en rapportages werken binnen Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Power Platform.
  • Professionals in data-analyse, ICT, marketing en consultancy die hun expertise in klantgegevensbeheer en -analyse uit willen breiden en gebruik willen leren maken van Dynamics 365 Customer Insights.

Wat is inbegrepen

De MB-260 E-Learning biedt jou een complete leerervaring waarmee jij jouw kennis en vaardigheden op het gebied van Microsoft Dynamics 365 Customer Insights kunt verdiepen en waarmee jij je optimaal kunt voorbereiden op het MB-260 examen. Met de MB-260 E-Learning heb jij alles in handen om Dynamics 365 Customer Insights effectief in te zetten en jouw expertise in klantgegevensbeheer en klantanalyse te versterken.

Hier is een overzicht van de inhoud van de MB-260 E-Learning:

  • MB-260 cursusmateriaal
    • Het MB-260 cursusmateriaal bestaat uit uitgebreide theorie over klantdata-integratie, segmentatie en data-analyse.
  • Praktische labopdrachten
    • Verkrijg 180 dagen lang toegang tot een interactieve labomgeving waarin je kunt oefenen met realistische scenario’s.
  • MeasureUp oefenexamen
    • Met een MeasureUp oefenexamen kun jij jouw kennis toetsen en je optimaal voorbereiden op het MB-260 examen.
  • MB-260 examenvoucher
    • Een MB-260 examenvoucher biedt jou toegang tot het MB-260 examen, waarmee jij de MB-260 certificering kunt behalen.

Voorkennis

Om optimaal te profiteren van de MB-260 E-Learning, is het belangrijk dat jij bekend bent met Microsoft Dynamics 365 Customer Insights en dat jij beschikt over basiskennis en -vaardigheden op het gebied van dataverwerking en data-analyse binnen Microsoft Dynamics 365. Deze voorkennis kan goed van pas komen om de leerstof sneller te begrijpen en effectief in praktijk te brengen.

Voordat je begint met de MB-260 E-Learning, is het van belang dat jij beschikt over de volgende kennis en vaardigheden:

  • Basiskennis van Dynamics 365 Customer Insights, inclusief de belangrijkste functionaliteiten en toepassingen.
  • Praktische ervaring met een of meer applicaties binnen Dynamics 365, zoals Sales, Marketing, Customer Service en/of Field Service.
  • Kennis van Microsoft Dataverse en het Common Data Model, voor het beheren en structureren van klantgegevens.
  • Ervaring met Power Query, voor het importeren, transformeren en combineren van gegevens binnen Microsoft-toepassingen.
  • Basisvaardigheden in Microsoft Power Platform, met name in datagestuurde processen en integraties.
  • Heb je nog geen ervaring met Dynamics 365 Customer Insights of het verwerken van klantgegevens binnen Microsoft-oplossingen? Dan raden wij aan om eerst de MB-910 E-Learning door te nemen.

Onderwerpen

Module 1: Get started with Dynamics 365 Customer Insights

This module will cover the business value of a customer data platform and the user interface of Dynamics 365 Customer Insights.

Lessons:

  • Introduction to the customer data platform.
  • Administer Dynamics 365 Customer Insights.
  • Explore user permissions in Dynamics 365 Customer Insights.

Lab: Verify environment

After completing this module, students will be able to:

  • Describe the value of a customer data platform.
  • Describe the functionality of Dynamics 365 Customer Insights.
  • Administer environments and users in Dynamics 365 Customer Insights.

Module 2: Ingest data into Dynamics 365 Customer Insights

This module will cover how to clean, transform, and import Data into Customer Insights.

Lessons:

  • Import and transform data.
  • Connect to data sources.
  • Work with data.

Lab: Ingest data

After completing this module, students will be able to:

  • Perform data transformation and import data using Power Query.
  • Connect to Microsoft Dataverse and Common Data Model sources.
  • Set up data refreshes.

Module 3: Create a unified customer profile in Dynamics 365 Customer Insights

This module will cover how to map, match, and merge data to create a unified customer profile. After creating the customer profile, we will define search and filter indexes to search for customers.

Lessons:

  • Map data.
  • Match data.
  • Merge data.
  • Find customers.

Lab: Unify the data

After completing this module, students will be able to:

  • Map data, including using intelligent mapping, primary keys, and attribute types.
  • Match data, including specifying order, rules, conditions, and deduplication.
  • Merge data using system recommendations or manually.
  • Configure search and filter indexes.
  • Search for customers.

Module 4: Work with Dynamics 365 Customer Insights

This module will cover relationships, activities, measures, and segments.

Lessons:

  • Explore Audience insights.
  • Define relationships and activities.
  • Work with measures.
  • Work with segments.

Lab: Work with activities

Lab: Define measures

Lab: Create segments

After completing this module, students will be able to:

  • Define activities.
  • Define relationships.
  • Create measures from scratch or use a template.
  • Manage segments and get suggested segments.

Module 5: Enrich data and predictions with Audience insights

This module will cover how to enrich data, including brand and interest enrichment, how to use predictions, and how to use machine learning models.

Lessons:

  • Enrich data.
  • Use predictions.
  • Use machine learning models.

Lab: Subscription Churn Model

Lab: Predictions

Lab: Enrich data

After completing this module, students will be able to:

  • Identify the different options for data enrichment.
  • Enrich their customer data.
  • Define predictions.
  • Predict subscription churn.
  • Use machine learning models.
  • Describe responsible AI principles.

Module 6: Manage external connections with Customer Data Platform

This module will cover extension options for Customer Insights data, including how to surface data in Dynamics 365 applications and the Microsoft Power Platform.

Lessons:

  • Export Customer Insights data.
  • Use Customer Insights with Microsoft Power Platform.
  • Display Customer Insights data in Dynamics 365 apps.
  • More ways to extend Customer Insights.

Lab: Extend with the Power Platform

Lab: Extend with the Dynamics 365 apps

After completing this module, students will be able to:

  • Surface Customer Insights data in Dynamics 365.
  • Use Customer Insights with Power Apps, Power Automate, and Power BI.
  • Use Customer Insights with Azure Synapse Analytics.
  • Understand use cases for Customer Insights APIs.

English Summary

The MB-260 E-Learning equips you with the skills to analyze and manage customer data using Dynamics 365 Customer Insights. You will learn how to integrate and centralize customer data with prebuilt connectors, leverage segmentation to predict customer intent, and ensure data integrity and compliance. The MB-260 E-Learning includes the MB-260 course materials, hands-on labs (accessible for 180 days), a MeasureUp practice exam, and an MB-260 exam voucher. The comprehensive MB-260 E-Learning ensures you are fully prepared to pass the MB-260 exam and earn the MB-260 certification.

Trainingsdata en inschrijven

Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden voor de Microsoft Customer Data Platform Specialty (MB-260) Zelfstudiepakket training, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Selecteer de best passende optie en start jouw reis naar succes.

Veelgestelde vragen over het MB-260 zelfstudiepakket

  • Wat leer ik met het MB-260 zelfstudiepakket?

    Met het MB-260 zelfstudiepakket leer je hoe je klantgegevens integreert, analyseert en benut om klantinzichten te verkrijgen en gepersonaliseerde ervaringen te creëren met Dynamics 365 Customer Insights.

  • Welke voorkennis heb ik nodig voor het MB-260 zelfstudiepakket?

    Basiskennis van Microsoft Dynamics 365 en ervaring met gegevensbeheer en analyse zijn aanbevolen.

  • Bevat het MB-260 zelfstudiepakket praktische oefeningen?

    Ja, het MB-260 zelfstudiepakket bevat hands-on labs en praktische oefeningen.

  • Welke onderwerpen worden behandeld in het MB-260 zelfstudiepakket?

    Het MB-260 zelfstudiepakket behandelt onderwerpen zoals dataintegratie, segmentatie, customer journey mapping, en het gebruik van AI voor klantinzichten.

Hulp nodig?
Wij helpen je!

Neem contact met ons op

of laat Pieter je terugbellen
Terugbelverzoek
Vul hieronder jouw gegevens in, zodat wij telefonisch contact met je kunnen opnemen.
Vul hieronder aanvullende informatie in over jouw vraag, zodat wij jou zo goed mogelijk kunnen helpen.
Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
  • Train bij ons in Drachten of op jouw eigenlocatie.
  • Klanten geven ons een 9.2
  • Erkende trainers.
  • Ontvang een certificaat na deelname!
Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
x
Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).