Is jouw ‘wat’ ook hoe de klant jou ziet?

Is jouw ‘wat’ ook hoe de klant jou ziet?

Het is een bekend fenomeen dat in elke branche voorkomt, waarschijnlijk herken je het zelf ook. Klanten nemen een product of dienst bij jou af en dat is wat herinnerd wordt en in het geheugen wordt opgeslagen. Zo werkt dat nu eenmaal. Er wordt in de hersenen een associatie gelegd met datgene waarvoor een factuur is ontvangen. Wat het gevolg is? Het betekent dat er businesskansen blijven liggen, omdat bestaande klanten elders gaan shoppen terwijl jouw bedrijf het gevraagde kan leveren zonder dat de klant dit weet. Wat kan je daar nu aan doen?

Deze drie tips helpen je daarbij:

Tip 1: Communiceer met een vaste frequentie

De bewezen manier om goed bij nieuwe en bestaande klanten in beeld te blijven is om met een vaste frequentie, bijvoorbeeld twee of drie keer per maand, te communiceren. Upselling gebeurt vooral door telkens nieuwe en inspirerende verhalen te vertellen rondom datgene wat je kunt leveren en waar jouw organisatie klanten bij helpt. Om goed in beeld te blijven doen wij dat om de twee weken.

Tip 2: Ken (echt) de behoefte van klanten

Het lijkt een open deur, maar er zijn genoeg voorbeelden van bedrijven die jarenlang iets geproduceerd of geleverd hebben, terwijl de vraag plotseling sterk is afgenomen. Blijf scherp. Zo zagen wij bijvoorbeeld dat veel van onze klanten maatwerk enorm waarderen en hebben we op basis van vele gesprekken ons aanbod in de loop van de tijd sterk uitgebreid.

Tip 3: Zorg dat alles wat je levert ook is terug te vinden

Bij veel bedrijven gaan de ontwikkelingen razendsnel. De kans bestaat dat er vergeten wordt om op tijd te zorgen voor de juiste aanpassingen op de website. Check periodiek of alles er staat en actueel is. Dat is bij ons ook een actueel thema waar we veel effort in steken. Zie je iets dat onze aandacht behoeft of ontbreekt? Geef het a.u.b even door.

Tip 4: Laat ook klanten of partners jouw verhaal vertellen

Niet voor niets laten we ook studenten met een bijzonder verhaal aan het woord en vragen we onze partners ook om onze verhalen te delen. Zo versterken we elkaar en blijft datgene wat je doet veel beter hangen. Met als extra voordeel dat deze klanten dit verhaal meestal ook delen.

Hoe zien klanten ons eigenlijk?

Eerlijkheidshalve misschien ook als een bedrijf waar je een bepaald Microsoft certificaat of diploma bij behaald hebt. Dat klopt ook, maar er is veel meer. Vandaar de volgende vier vragen om een breder aanbod van ons onder de aandacht te krijgen:

Wist je ook dat:

  • StarTel ontwikkelt op basis van klantbehoefte en maatwerk hoog in het vaandel heeft staan?
  • Study-it is opgericht om te voldoen aan de groeiende behoefte aan flexibiliteit en online leren.
  • FlexFG tot stand is gekomen om te voldoen aan de vraag over toenemende kennis rondom AVG?
  • Data steeds bepalender wordt in onze maatschappij en we daarom deze kennis extra aandacht geven in Data Knowledge Academy?

Misschien wist je dit niet. Nu wel. Hopelijk zie je ons als een ICT opleider met veel ambitie die wil blijven voldoen aan steeds sneller wijzigende klantbehoeften.

Stay Connected

More Updates

De maand van de cybersecurity

Cybersecurity, wat is dat nou eigenlijk, en waarom moet je er iets vanaf weten? En waarom is oktober de ‘maand van de cybersecurity’?
Wat heeft het eigenlijk met voetbal te maken? Je komt dan te weten hoe je je teweer kan stellen tegen al die vervelende ransomware en phising en dergelijke.
Voor de antwoorden op deze interessante vragen: lees deze blog.

IT Talentprogramma 2022

Inleiding In een grijs verleden was je al een IT Talent als je tot 16 kon tellen. Want dan had je kans dat je wist

Op de hoogte blijven van de nieuwste trainingen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Inschrijven nieuwsbrief