Wat houden de CompTIA A+ Core 1 en Core 2 examens in?
CompTIA A+ Core 1 is gericht op de kernaspecten van ICT-infrastructuur. Hierbij komen onderwerpen aan bod zoals mobiele apparaten, netwerktechnologieën, computerhardware, virtualisatie en cloud computing. Ook vaardigheden in het oplossen van hardware- en netwerkproblemen maken deel uit van CompTIA A+ Core 1. CompTIA A+ Core 2 is daarentegen gericht op het softwarematige deel van ICT. Hierbij worden onderwerpen behandeld, zoals het installeren en beheren van besturingssystemen (zoals Windows en Linux), informatiebeveiliging, het oplossen van softwareproblemen en operationele procedures (bijvoorbeeld het oplossen van problemen en het gebruiken van ICT-ondersteuningsprocessen). Samen dekken CompTIA A+ Core 1 en CompTIA A+ Core 2 alle essentiële kennis die je nodig hebt om optimaal ICT-ondersteuning aan anderen te bieden.
Examenvorm: Beide CompTIA A+ examens bestaan uit maximaal 90 vragen per examen, waaronder meerkeuzevragen, drag-and-drop-vragen én performance-based questions (praktijkvragen). Je krijgt 90 minuten de tijd per CompTIA A+ examen om alle vragen te beantwoorden (of 120 minuten als Engels niet jouw moedertaal is). Uniek aan CompTIA A+ is dat naast jouw theoretische kennis ook jouw praktische vaardigheden worden getoetst via deze performance-based vragen. Om te slagen voor CompTIA A+ Core 1 heb je een minimale score van 675 op een schaal van 900 nodig; voor CompTIA A+ Core 2 is de grens 700/900. Verder kun je zelf kiezen in welke volgorde je de CompTIA A+ examens aflegt. Wanneer je beide CompTIA A+Core examens succesvol afrondt, dan ontvang je het CompTIA A+ certificaat, een internationaal erkend bewijs van jouw bekwaamheid als helpdeskmedewerker.