Inmiddels onderkent iedereen dat data, mits goed toegepast, enorme waarde toevoegt aan je business model – en hele bedrijfstakken verandert. Denk aan: Amazon, Uber, Netflix en Walmart.
Data staat dan ook hoog op de strategie agenda van meer en meer organisaties. Daarvoor nemen ze professionals in dienst die (Big) Data verzamelen, analyseren, vastleggen, modelleren en de resultaten daarvan presenteren/visualiseren. Zij, maar ook hun opdrachtgevers vertrouwen op juiste, complete en tijdig geleverde informatie. Niet eenmalig, maar continu. Data professionals zorgen voor dit vertrouwen, kunnen zich geen missers permitteren en hebben mogelijkheden nodig om aan te tonen dat dit vertrouwen terecht is.
Maar hoe werkt dat nu in de praktijk? In deze praktisch opgezette training krijg je inzicht in het gestructureerd testen in complexe Data & Analytics-projecten.
Opzet
Tijdens deze Foundation-training leer je wat Data & Analytics is en op welke wijze je dient te testen in een Data & Analytics-omgeving. De testmethodiek is gebaseerd op internationale teststandaarden (ISTQB) met een specifieke vertaling voor de Data (Analytics)-omgeving.
De training is zo opgezet, dat het zowel data- als testprofessionals een gezamenlijk kader geeft en men één taal spreekt als het gaat om het testen van Data & Analytics-omgevingen. Vervolgens leert de cursist hoe gestructureerd testen is in te zetten om kwaliteitsdoelstellingen te halen en te verbeteren. De training combineert theorie met praktijk en bevat diverse oefeningen, zodat de aansluiting met de praktijk en de toepasbaarheid voor jou als cursist de meeste waarde levert.