Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220) Zelfstudiepakket

Wil jij je verdiepen in marketingautomatisering met Microsoft Dynamics 365 Marketing? De MB-220 E-Learning biedt jou de kennis en vaardigheden om marketingprocessen te optimaliseren en klantinteracties te verbeteren. De MB-220 E-Learning bestaat uit het MB-220 cursusmateriaal, een labomgeving (die 180 dagen toegankelijk is), een MeasureUp oefenexamen en een MB-220 examenvoucher. Hiermee zul jij je optimaal voor kunnen bereiden om het MB-220 examen af te leggen en om de MB-220 certificering te behalen.

  • Aan de slag!
  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Offerte aanvraag training
    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.
    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
    x

Direct aan de slag!

  • Studeer in je eigen tijd en tempo
  • 365 Dagen toegang
  • Taal: Engels

€525,- Excl. BTW

Algemene omschrijving

The MB-220 E-Learning is entirely in English. As a Dutch IT training provider, we offer the information on this page in Dutch. At the bottom of the page, you will find a brief summary in English. The topics within the MB-220 E-Learning package itself are described in English.

Wil jij je verdiepen in marketingautomatisering en de kracht van Microsoft Dynamics 365 Marketing optimaal benutten? De MB-220 E-Learning biedt jou alle theorie en hulpmiddelen om marketingprocessen efficiënter in te richten en klantinteracties te verbeteren. Door middel van interactieve leermodules zul je leren hoe jij de marketingapplicatie kunt configureren en inzetten om bedrijfsresultaten te verbeteren.

Door de MB-220 E-Learning door te nemen zul je leren over onder andere leadmanagement, marketingformulieren en -pagina’s, segmentatie en e-mailmarketingstrategieën. Verder zul je ontdekken hoe jij deze elementen kunt combineren in klantreizen die niet alleen geautomatiseerd, maar ook gepersonaliseerd zijn. Daarnaast krijg je inzicht in het opzetten van evenementen en enquêtes, zodat jouw marketingactiviteiten nog beter aansluiten op de behoeften van je doelgroep.

Met toegang tot het MB-220 cursusmateriaal, een labomgeving en een MeasureUp oefenexamen, zul je zowel theoretische kennis als direct toepasbare praktische vaardigheden verkrijgen. Na aanschaf zijn de labomgeving en de MeasureUp oefenexamen 180 dagen lang toegankelijk Binnen deze periode kun jij in jouw eigen tempo oefenen met labopdrachten die realistische situaties nabootsen en jouw kennis toetsen door middel van een MeasureUp oefenexamen. Bovendien is er een MB-220 examenvoucher inbegrepen, waarmee je goed voorbereid het MB-220 examen af kunt leggen om de MB-220 certificering te behalen.

Doelgroep

De MB-220 E-Learning is geschikt voor professionals die zich willen verdiepen in marketingautomatisering en het gebruik van Microsoft Dynamics 365 Marketing.

Dit betreft met name de volgende mensen:

  • ICT-projectmanagers die verantwoordelijk zijn voor de implementatie en optimalisatie van marketingtechnologieën binnen hun organisatie.
  • Dynamics Functional Consultants die zich willen specialiseren in marketingoplossingen binnen Microsoft Dynamics 365.
  • Specialisten in marketingautomatisering die geavanceerde personalisatie en klantreizen willen creëren met behulp van Dynamics 365 Marketing.
  • CRM-beheerders die de integratie van marketing en klantgegevens binnen de organisatie beheren.
  • Digitale marketeers die marketingprocessen efficiënter willen inrichten met behulp van automatisering en data-analyse.
  • Bedrijfsanalisten die inzicht willen krijgen in de mogelijkheden van Dynamics 365 Marketing en hoe dit bij kan dragen aan bedrijfsdoelstellingen.

Wat is inbegrepen

De MB-220 E-Learning biedt jou een complete leerervaring waarmee jij je optimaal kunt voorbereiden op het MB-220 examen en diepgaande kennis en vaardigheden op het gebied van Microsoft Dynamics 365 Marketing kunt verkrijgen. Door de MB-220 E-Learning door te nemen zul je leren om marketingprocessen efficiënt in te richten en klantinteracties te optimaliseren.

Hier is een overzicht van de inhoud van de MB-220 E-Learning:

  • MB-220 cursusmateriaal
    • Het MB-220 cursusmateriaal biedt jou uitgebreide theorie over leadmanagement, segmentatie, e-mailmarketing en klantreizen.
  • Praktische labopdrachten
    • Verkrijg 180 dagen toegang tot een labomgeving waarin je in jouw eigen tempo kunt oefenen met realistische marketingscenario’s en configuraties.
  • MeasureUp oefenexamen
    • Toets jouw kennis met een MeasureUp oefenexamen om jezelf optimaal voor te bereiden op het MB-220 examen.
  • MB-220 examenvoucher
    • Met een MB-220 examenvoucher kun je het MB-220 examen afleggen en de MB-220 certificering behalen.

Voorkennis

Om het maximale uit de MB-220 E-Learning te halen, is het belangrijk dat jij beschikt over de juiste basiskennis en -vaardigheden. Deze kennis en vaardigheden kunnen goed van pas komen om de lesstof sneller te begrijpen en in praktijk te brengen.

Vereiste voorkennis:

  • Basiskennis van het Dynamics 365-platform, inclusief de algemene werking en functionaliteiten.
  • Inzicht in marketingprincipes, zoals leadmanagement, segmentatie en klantgerichte communicatie.

Aanbevolen voorkennis:

  • Ervaring met Microsoft Power Platform, met name in het werken met modelgestuurde applicaties.
  • Heb jij (nog) geen ervaring met Microsoft Dynamics 365 of marketingautomatisering? Dan raden wij aan om eerst de MB-910 E-Learning door te nemen.

Onderwerpen

Module 1: Configure Dynamics 365 Marketing

In this module, you will learn about setting up your Marketing instance and configuring advanced settings.

Lessons:

  • Set up and manage Dynamics 365 Marketing.
  • Configure marketing settings.

After completing this module you will be able to:

  • Set up your Marketing application.
  • Configure advanced settings such as organization, business management, and content.

Module 2: Manage segments and lists

This module will review how to create, manage and use segments and subscription centers.

Lessons:

  • Create and manage segments.
  • Create and manage subscription centers and lists.

After completing this module you will be able to:

  • Create and manage segments.
  • Create and manage subscription centers.

Module 3: Manage marketing forms and pages

This module will cover how to create marketing forms and pages.

Lessons:

  • Manage forms.
  • Manage marketing pages.

After completing this module you will be able to:

  • Create marketing forms and embed them on marketing pages.
  • Create a marketing page.
  • Preview, validate and go live with a marketing page.
  • Create marketing form and page templates.

Module 4: Manage leads, accounts, and contacts

This module will cover how to manage customers as accounts or contacts, and how to nurture them through the lead lifecycle.

Lessons:

  • Create and manage leads.
  • Manage accounts and contacts.

After completing this module you will be able to:

  • Track customers as accounts or contacts.
  • Create a lead and convert it to an opportunity.
  • Manage leads through the lead lifecycle.

Module 5: Manage marketing emails and customer journeys

This module will cover how to create email messages and customer journeys in Dynamics 365 Marketing.

Lessons:

  • Create marketing emails.
  • Create customer journeys.

After completing this module you will be able to:

  • Create and design email messages.
  • Preview, validate and go live with email messages.
  • Save an email message as a template.
  • Create a customer journey.

Module 6: Manage events

This module will review the customer journey creation process.

Lessons:

  • Create an event.
  • Create a webinar event.
  • Promote and manage events.

After completing this module you will be able to:

  • Create an event.
  • Create a webinar event using Teams as a webinar provider.
  • Promote an event.
  • Manage the event website.
  • Configure events settings.

Module 7: Create surveys with Dynamics 365 Customer Voice

This module will demonstrate how to create and distribute surveys to customers.

Lessons:

  • Create a survey project.
  • Create surveys with Dynamics 365 Customer Voice.
  • Send Dynamics 365 Customer Voice surveys.

After completing this module you will be able to:

  • Manage surveys using projects.
  • Create a survey.
  • Personalize a survey.
  • Distribute a survey to customers.

Module 8: Analyze insights in Dynamics 365 Marketing

In this module, you will learn about using insights functionality to view and analyze data related to your marketing initiatives.

Lessons:

  • Evaluate marketing initiatives with analytics.

After completing this module you will be able to:

  • Use insights to make decisions about marketing efforts.
  • Score leads.
  • View insights related to customer journeys and email messages.

English Summary

The MB-220 E-Learning provides you with the essential knowledge and practical tools to optimize marketing automation using Microsoft Dynamics 365 Marketing. You will learn how to configure and implement the marketing application to enhance business performance, covering topics such as lead management, segmentation, email marketing, and customer journey automation. The MB-220 E-Learning includes the MB-220 course materials, labs (accessible for 180 days), a MeasureUp practice exam, and an MB-220 exam voucher to help you earn the MB-220 certification.

Trainingsdata en inschrijven

Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden voor de Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220) Zelfstudiepakket training, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Selecteer de best passende optie en start jouw reis naar succes.

Veelgestelde vragen over het MB-220 zelfstudiepakket

  • Hoe kan ik mijn voortgang bijhouden tijdens het doornemen van het MB-220 zelfstudiepakket?

    Je kunt je voortgang bijhouden via het online leerplatform en via de labomgeving.

  • Zijn er livesessies of webinars inbegrepen in het MB-220 zelfstudiepakket?

    Nee, het MB-220 zelfstudiepakket is volledig zelfgestuurd zonder livesessies, maar het MB-220 zelfstudiepakket bevat wel uitgebreid cursusmateriaal.

  • Hoe vaak kan ik het MeasureUp-oefenexamen voor het MB-220 examen maken?

    Je kunt het MeasureUp-oefenexamen meerdere keren maken om je voor te bereiden op het officiële MB-220 examen.

Hulp nodig?
Wij helpen je!

Neem contact met ons op

of laat Eliano je terugbellen
Terugbelverzoek
Vul hieronder jouw gegevens in, zodat wij telefonisch contact met je kunnen opnemen.
Vul hieronder aanvullende informatie in over jouw vraag, zodat wij jou zo goed mogelijk kunnen helpen.
Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
  • Train bij ons in Drachten of op jouw eigenlocatie.
  • Klanten geven ons een 9.2
  • Erkende trainers.
  • Ontvang een certificaat na deelname!
Foto van medewerker van Startel (Eliano Patty).
x
Foto van medewerker van Startel (Eliano Patty).