ITIL® 4 Foundation (zelfstudie) (incl. Examen)

In dit zelfstudiepakket zit een officiële examenvoucher, 25 lessen, een aantal quizzen, een examensimulator met 270 vragen en een officieel voorbeeldexamen. Het zelfstudiepakket is een jaar lang toegankelijk.

  • Aan de slag!
  • Offerte aanvragen

    Offerte aanvraag training

    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Zou je hieronder de informatie die we nodig hebben willen invullen? Denk aan het aantal deelnemers voor de offerte, eventuele specifieke wensen, en dergelijke.

    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden

    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    x

Direct aan de slag!

  • Studeer in je eigen tijd en tempo
  • 365 Dagen toegang
  • Taal: Engels

€874,- Excl. BTW

Algemene omschrijving

In dit ITIL 4 zelfstudiepakket zit een officiële examenvoucher, 25 lessen, een aantal quizzen, een examensimulator met 270 vragen en een officieel voorbeeldexamen. Het zelfstudiepakket is een jaar lang toegankelijk.

ITIL® is ontstaan in de jaren 80 in Groot-Brittannië. Dat land heeft ook de eer de bakermat van PRINCE2® te zijn overigens. ITIL® is de de-facto standaard voor IT Service-management. ITIL® is alweer aan de vierde versie bezig. De ITIL® 4 Foundation-training is bedoeld als een introductie in het kunnen beheren van moderne IT-omgevingen.

Versie 4 van ITIL® heeft onder andere gepoogd om de hoeveelheid processen die er in voorgaande versies waren gedefinieerd te verminderen. Een citaat: “(…) the arrival of ITIL® 4, with its strong preference for reduced complexity and 'simple and practical solutions', provides an opportunity for a fresh start with leaner ITIL® processes that are easier to use.” Ondertussen worden in ITIL® 4 nog steeds 34 ‘practices’ benoemd, waarvan de belangrijkste 9 uitgebreid in de training worden behandeld.

Het zelfstudiepakket is bedoeld als een introductie in het kunnen beheren van moderne IT-omgevingen De kandidaat leert hierbij de verschillende begrippen kennen die bij ITIL® gebruikt worden.

Doelgroep

Dit zelfstudiepakket is voornamelijk bedoeld voor mensen die van hun werkgever een basiskennisniveau moeten hebben van het ITIL®-framework en moeten weten hoe dit framework in de organisatie kan worden toegepast.

Het zelfstudiepakket is ook bedoeld voor IT-professionals die al werken in een organisatie die ITIL® heeft omarmd en toegepast. Hieronder vallen onder andere, maar is niet beperkt tot IT-professionals, managers van bedrijven en bedrijfsproceseigenaren.

Leerdoelen

Door dit zelfstudiepakket door te nemen zul je de basisbegrippen en werkwijzen van ITIL® leren begrijpen. Met deze kennis kun jij gebruikers op een professionele manier ondersteunen.

Dit zelfstudiepakket bereidt jou voor op het officiële examen ter verkrijging van het certificaat “ITIL® 4 Foundation”.

Voorkennis

Voor het zelfstudiepakket en het bijbehorend examen heb je geen specifieke voorkennis nodig. Je hebt evenmin voorafgaande kennis van gebruikersondersteuning nodig om het cursusmateriaal te begrijpen.

Onderwerpen

Dit zelfstudiepakket is verdeeld over de volgende onderwerpen en lessen:

  • Fundamental Topics
    • 01. What is Service Management.
    • 02. Introduction to the Service Value System.
    • 03. Key Concepts and Building Blocks of ITIL®.
    • 04. What is Value?
    • 05. People.
    • 06. Costs and Risks.
    • 07. Service Value System.
    • 08. An Introduction to the Service Value Chain.
    • 09. Service Value Chain.
    • 10. Guiding Principles.
    • 11. The Four Dimensions: #1 and #2.
    • 12. The Four Dimensions: #3 and #4.
  • Practices
    • 13. An Introduction to the Practices.
    • 14. Change Control Practice.
    • 15. Incident Management Practice.
    • 16. Problem Management Practice.
    • 17. Service Request Management Practice.
    • 18. Service Desk Management Practice.
    • 19. Service Level Management Practice.
    • 20. Continual Improvement Management Practice.
    • 21. Information Security Management Practice.
    • 22. Relationship Management and Supplier Management Practices.
    • 23. IT Asset Management, Service Configuration Management, Monitoring and Event Management Practices.
    • 24. Deployment Management and Release Management Practices.
  • Exam Preparation
    • 25. About the Exam.
    • 26. Sample Exams.