• Homepage
  • >
  • VMware vSphere: Troubleshooting [V7] (VTSW7)
VMware vSphere: Troubleshooting [V7] (VTSW7)

VMware vSphere: Troubleshooting [V7] (VTSW7)

This five-day, hands-on training course provides you with the advanced knowledge, skills, and abilities to achieve competence in troubleshooting the VMware vSphere® 7.x environment. This workshop increases your skill and competence in using the command-line interface, VMware vSphere® Client™, log files, and other tools to analyze and solve problems.


Product Alignment


  • ESXi 7
  • vCenter Server 7

Wat leer je?

By the end of the course, you should be able to meet the following objectives:


  • Introduce troubleshooting principles and procedures
  • Practice Linux commands that aid in the troubleshooting process
  • Use command-line interfaces, log files, and the vSphere Client to diagnose and resolve problems in the vSphere environment
  • Explain the purpose of key vSphere log files
  • Identify networking problems based on reported symptoms, validate and troubleshoot the reported problem, identify the root cause and implement the appropriate resolution
  • Analyze storage failure scenarios using a logical troubleshooting methodology, identify the root cause, and apply the appropriate resolution to resolve the problem
  • Troubleshoot vSphere cluster failure scenarios and analyze possible causes
  • Diagnose common VMware vSphere® High Availability problems and provide solutions
  • Identify and validate VMware ESXi™ host and VMware vCenter Server® problems, analyze failure scenarios, and select the correct resolution
  • Troubleshoot virtual machine problems, including migration problems, snapshot problems, and connection problems
  • Troubleshoot performance problems with vSphere components

  • System administrators
  • System integrators

Welke voorkennis heb je nodig?

This course requires completion of one of the following prerequisites:


  • VMware vSphere: Fast Track [V6.x] or [V7]
  • VMware vSphere: Install, Configure, Manage [V6.x] or [V7]
  • VMware vSphere: Optimize and Scale [V6.x] or [V7]
  • Equivalent knowledge and administration experience with ESXi and vCenter Server


Experience in working with a command-line interface is highly recommended.

Trainingsvorm

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

Heb je een vraag?

Neem dan contact op met onze klantenservice voor studieadvies of een training op maat.

VMware vSphere: Troubleshooting [V7] (VTSW7)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

Trainingsdata

Heeft je voorkeursdatum geen doorgangsgarantie, neem dan voor de zekerheid contact met ons op. Vaak hebben we een oplossing voor je waarmee je doel gehaald kan worden.

VMware vSphere: Troubleshooting [V7] (VTSW7)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

Startdatum

Trainingsvorm

Locatie

Duur

Prijs

datum:
17 januari 2022

Klassikaal

Startel (Drachten)

5 dagen

3,750.00

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

DatumStarttijdEindtijd
2022-01-1709:0016:00
2022-01-1809:0016:00
2022-01-1909:0016:00
2022-01-2009:0016:00
2022-01-2109:0016:00
datum:
17 januari 2022

Virtueel

Virtual

5 dagen

3,750.00

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

DatumStarttijdEindtijd
2022-01-1709:0016:00
2022-01-1809:0016:00
2022-01-1909:0016:00
2022-01-2009:0016:00
2022-01-2109:0016:00
datum:

In company

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

Waarom Startel?

Persoonlijke
aanpak
Ervaren
trainers
Aanbod
op maat
Klassikaal en e-learning
mogelijkheden

Het programma

1 Course Introduction


  • Introductions and course logistics
  • Course objectives


2 Introduction to Troubleshooting


  • Define the scope of troubleshooting
  • Use a structured approach to solve configuration and operational problems
  • Apply a troubleshooting methodology to logically diagnose faults and improve troubleshooting efficiency


3 Troubleshooting Tools


  • Use command-line tools (such as Linux commands, vSphere CLI, ESXCLI) to identify and troubleshoot vSphere problems
  • Identify important vSphere log files and interpret the log file contents


4 Troubleshooting Virtual Networking


  • Analyze and resolve standard switch and distributed switch problems
  • Analyze virtual machine connectivity problems and fix them
  • Examine common management network connectivity problems and restore configurations


5 Troubleshooting Storage


  • Troubleshoot and resolve storage (iSCSI, NFS, and VMware vSphere® VMFS) connectivity and configuration problems
  • Analyze and resolve common VM snapshot problems
  • Identify multipathing-related problems, including common causes of permanent device loss (PDL) and all paths down (APD) events and resolve these problems


6 Troubleshooting vSphere Clusters


  • Identify and recover from problems related to vSphere HA
  • Analyze and resolve VMware vSphere® vMotion® configuration and operational problems
  • Analyze and resolve common VMware vSphere® Distributed Resource Scheduler™ problems


7 Troubleshooting Virtual Machines


  • Identify possible causes and resolve virtual machine power-on problems
  • Troubleshoot virtual machine connection state problems
  • Resolve problems seen during VMware Tools™ installations


8 Troubleshooting vCenter Server and ESXi


  • Analyze and fix problems with vCenter Server services
  • Analyze and fix vCenter Server database problems
  • Examine ESXi host and vCenter Server failure scenarios and resolve the problems

Hoe maken we het persoonlijk?

Bij Startel is persoonlijk ook écht persoonlijk. Om de best passende trainingen te geven starten we met het belangrijkste ingrediënt: jou.

  1. We starten altijd met een intake om jou te leren kennen.
  2. We passen de Training aan de hand van jouw ambitie en doelen aan.
  3. We kijken ook naar jouw persoonlijke situatie om de lesstof zo praktisch mogelijk te maken.

Contact formulier

Wil je informatie of wil je een maatwerk training. Neem dan Contact met  ons op.

VMware vSphere: Troubleshooting [V7] (VTSW7)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

Op de hoogte blijven van de nieuwste trainingen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Inschrijven nieuwsbrief