Collaboration Communications Systems Engineer (MS-721) Zelfstudiepakket

In dit zelfstudiepakket zit het officiële cursusmateriaal, een labomgeving, MeasureUp-oefenexamen en een Microsoft-examenvoucher. Je hebt 180 dagen toegang tot de labomgeving.

  • Offerte aanvragen

    Offerte aanvraag training

    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Zou je hieronder de informatie die we nodig hebben willen invullen? Denk aan het aantal deelnemers voor de offerte, eventuele specifieke wensen, en dergelijke.
    x
  • Download brochure
[springest]
  • Lorem
  • Lorem
  • Lorem

Incompany training?

Liever een training op eigen locatie? Ook dan is maatwerk een vanzelfsprekende optie. We creëren aangepaste trainingen die voldoen aan de specifieke behoeften en uitdagingen van jullie organisatie. Vraag hieronder een offerte aan voor een incompany training!

Vraag offerte aan

Offerte incompany

Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.

"*" geeft vereiste velden aan

Vul hier jouw naam in*
Zou je hieronder de informatie die we nodig hebben willen invullen? Denk aan het aantal deelnemers voor de offerte, eventuele specifieke wensen, en dergelijke.
x

Algemene omschrijving

In dit zelfstudiepakket zit het officiële cursusmateriaal, een labomgeving, MeasureUp-oefenexamen en een Microsoft-examenvoucher. Je hebt 180 dagen toegang tot de labomgeving.

Dit zelfstudiepakket is ontworpen om jou de kennis en vaardigheden te geven om Collaboration Communications Systems Engineer te worden. Door middel van dit zelfstudiepakket leer jij de volgende basisprincipes begrijpen:

  • Netwerken.
  • Telecommunicatie.
  • Audio/visuele en vergaderzaaltechnologieën.
  • Identiteits- en toegangsbeheer.
  • Microsoft Teams.

Met dit zelfstudiepakket doe je praktijkervaring op met het configureren en implementeren van Microsoft Teams Phone, vergaderingen en gecertificeerde apparaten, waaronder Microsoft Teams Rooms en Surface Hub. Het zelfstudiepakket behandelt ook het beheren en monitoren van Teams Phone, vergadering en gecertificeerde apparaten met behulp van het Microsoft Teams Admin Center, PowerShell, de Microsoft Teams Rooms Pro Portal en het Call Quality Dashboard.

Daarnaast behandelt het zelfstudiepakket het configureren en implementeren van Microsoft Teams Phone met PSTN-connectiviteit via Microsoft Calling Plans, Operator Connect, Teams Phone Mobile en Direct Routing.

Doelgroep

Collaboration Communications Systems Engineers zijn verantwoordelijk voor het plannen, implementeren, configureren, onderhouden en oplossen van problemen met Microsoft Teams Phone, vergaderingen en apparaten voor persoonlijke en gedeelde ruimtes, waaronder Microsoft Teams Rooms en Surface Hub.

Collaboration Communications Systems Engineers hebben een fundamenteel begrip van netwerken, telecommunicatie, audio/visuele en vergaderruimte technologieën, identiteit en toegangsbeheer.

Ze zijn bedreven in het beheren en monitoren van Teams Phone, vergaderingen en gecertificeerde apparaten met behulp van het Microsoft Teams Admin Center, PowerShell, de Microsoft Teams Rooms Pro Portal en het Call Quality Dashboard. Ze implementeren en configureren Microsoft Teams Phone met PSTN-connectiviteit via Microsoft Calling Plans, Operator Connect, Teams Phone Mobile en Direct Routing.

Collaboration Communications Systems Engineers werken samen met Teams Administrators, Microsoft Identity and Access Administrators en Microsoft 365 Administrators. Daarnaast kunnen ze samenwerken met eigenaren van andere workloads, waaronder facilitair managers, netwerk engineers, security engineers, fabrikanten van apparaten, aanbieders van telefonie en Microsoft Certified Solutions-providers.

Leerdoelen

Door dit zelfstudiepakket door te nemen krijg je praktische informatie waarmee jij de communicatie binnen de Microsoft Teams-omgeving van jouw organisatie kunt optimaliseren.

Voorkennis

Voordat jij aan dit zelfstudiepakket begint, moet je algemene kennis hebben van de volgende onderwerpen:

  • Microsoft 365 en Microsoft Teams.
  • Basiskennis netwerken, telecommunicatie en audio/visueel.
  • Basiskennis identiteits- en toegangsbeheer.

Onderwerpen

Module 1: Introduction to Teams meetings and calling

This module provides an overview of Microsoft Teams communication and collaboration options: Teams phones, auto attendants, call queues, meeting room devices, and different meetings types. It covers the benefits and limitations of Teams Phone, while also highlighting the importance of Teams devices in modern workplaces.

Module 2: Plan for Teams Phone

Learn about Microsoft Teams Phone and what is needed to make and receive phone calls, plan for Teams Phone devices, features, and cloud voicemail.

Module 3: Plan for Microsoft Teams Rooms and Surface Hub

Teams Meeting Rooms and Surface Hubs are a great way to collaborate with your coworkers in and outside your organization. It lets you join scheduled meetings in a comfortable way without logging in into to compute unit of the room device.

To get started with Microsoft Teams Rooms, you need to understand the differences and potential use cases of the different Teams Room devices, the way how these devices are technically managed, which licenses are needed and what it important for a user-friendly physical room installation.

Module 4: Plan and optimize network performance for Teams media

For real-time media in Microsoft Teams, network performance is key to a good user experience. In this module, we cover Teams real-time network requirements and how to optimize your network for Teams real-time media.

Module 5: Configure and deploy Teams Phone

Before Microsoft Teams Phone users can make or receive calls and use advanced features, phone numbers must be assigned and Microsoft Calling plans or Operator Connect must be configured.

Module 6: Configure and deploy Teams Phone with Direct Routing

In this module, you'll learn how administrators configure Teams Phone with Direct Routing to meet user needs for telephony through a PSTN.

Module 7: Extend Teams Phone with additional services

Teams Phone leverages other Microsoft services and can be extended with third-party solutions for policy-based compliance recording, contact center integration, and custom bots.

Module 8: Manage meetings and events experiences

Learn about different meeting solutions in Microsoft Teams, various settings and policies for Teams meetings and live events, and configuration for Audio Conferencing.

Module 9: Guided project - Create and assign Teams policies to meet business requirements in Microsoft Teams

In this module, you'll prepare your Microsoft 365 developer tenant to be ready for the usage of Microsoft Teams Rooms. You'll create the tenant from scratch, change security related settings, and prepare Microsoft Teams Rooms specific tasks.

Module 10: Configure and manage voice users

Ongoing management is required as new employees start, or if their needs change. Learn how to manage voice user configuration, including enabling voice services and adjusting voice configuration.

Module 11: Configure auto attendants and call queues

Understand how auto attendants and call queues in Microsoft Teams can interact with callers to ensure they're connected your agents as quickly as possible. You'll also learn how to set up auto attendants and call queues.

Module 12: Configure, deploy, and manage Teams devices

Teams devices provide a familiar experience and are essential for a hybrid workspace. Learn how to provision and manage devices, and associated device accounts.

Module 13: Guided project - Prepare meeting room experiences

In this module, you'll prepare your Microsoft 365 developer tenant to be ready for the usage of Microsoft Teams Rooms. You'll create the tenant from scratch, change security related settings, and prepare Microsoft Teams Rooms specific tasks.

Module 14: Monitor and troubleshoot Teams collaboration communications systems

Troubleshooting is an important task that includes troubleshooting of phone number assignment, call failure and quality issues, client issues, and device issues. Call Analytics, Call Quality Dashboard, and the Teams Rooms Pro portal are also covered for monitoring, reporting, and troubleshooting.

Trainingsdata en inschrijven

Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Selecteer de best passende optie en start jouw reis naar succes.

  • E-Learning
  • Startdatum
    Locatie
    Duur
    Prijs
    Inschrijven
  • 9,2 138 recensies

 

  • Persoonlijke aanpak
  • Ervaren trainers
  • 25 jaar ervaring

Wij staan voor je klaar

Al 25 jaar dé opleider op het gebied van IT in Nederland

Bij Startel streven we ernaar om elke leerervaring zo toegankelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Of je nu geïnteresseerd bent in het volgen van een training, het bestellen van een zelfstudiepakket of een vraag hebt, ons team staat klaar om jou te ondersteunen. Wij helpen jou graag bij het vinden van de geschikte training of het passende zelfstudiepakket.

 

Neem gerust contact met ons op via ons telefoonnummer of e-mailadres en geef zelf de nodige richting aan jouw carrière in de IT!

050-5028888

Niet wat je zoekt?

Laat ons je helpen!

Kies jouw richting en plan stap voor stap jouw opleidingstraject

Neem contact met ons op!