Algemene omschrijving
Met feedforward breng je een positieve, op de toekomstgerichte boodschap over. Je kunt zeggen dat feedforward in veel gevallen een logischer stap is, dan het geven van feedback. Dit laatste gaat immers altijd over iets wat in het verleden gebeurde. Bij feedforward geef je vooraf aan wat je van de ander verwacht. Bij feedback geeft je een terugkoppeling op de (on)gewenste effecten van gedrag. Wanneer pas je nu welk instrument handig toe?
Deze training wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.
Doelgroep
Deze training is geschikt voor iedereen die zich betrokken voelt in de ontwikkeling en groei van mensen en organisaties.
Leerdoelen
- Je leert wat feedforward en feedback geven is en het belang van deze hulpmiddelen.
- Je begrijpt hoe belangrijk het geven van concrete voorbeelden en adviezen is bij het geven van feedforward.
- Je weet hoe je echt feedback geeft en in welke situaties het zinvol is om te geven.
- Je begrijpt door welke gesprekstechnieken mensen weerstand gaan vertonen en hoe je dit voorkomt.
- Je leert hoe je complimenten, feedforward en feedback ontvangt, zodat je er optimaal van profiteert.
Voorkennis
Je hebt geen specifieke voorkennis nodig om deel te nemen aan de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen.
Onderwerpen
In deze interactieve training gaan we aan de slag met de verschillen tussen deze twee instrumenten en wordt duidelijk wanneer je welk instrument het beste in kunt zetten. Je leert over de zeven redenen waarom het geven van feedforward zo effectief is en gaat ermee aan de oefenen. Er is aandacht voor wat feedback echt is en welke valkuilen er bestaan. Voor beide instrumenten geldt; het maken van echt contact is de start voor het bereiken van gedragsverandering.