Een klassikale of virtuele training volgen bij Startel.
Klassikale / virtuele training

Feedback & Feedforward geven en ontvangen

  • Beginner
  • 2 dagen
  • Nederlands

Met feedforward breng je een positieve, op de toekomstgerichte boodschap over. Feedback gaat immers altijd over iets wat in het verleden gebeurde. Bij feedforward geef je vooraf aan wat je van de ander verwacht. Bij feedback geeft je een terugkoppeling op de (on)gewenste effecten van gedrag. Wanneer pas je nu welk instrument handig toe?

9.2
  • Ervaren en gecertificeerde trainers
  • Meer dan 25 jaar ervaring in opleiden

Ontwikkel jouw communicatieve vaardigheden

Deze feedback- en feedforwardtraining bestaat uit praktijkgerichte opdrachten, duidelijke theorie en professionele begeleiding. Zo zul je in staat zijn om de opgedane kennis en vaardigheden in praktijk te brengen.

  • Inschrijven
  • (Incompany) offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Pieter Fokkema op de foto.
    x
  • Download brochure

    "*" geeft vereiste velden aan

    Brochure downloaden
    Vul hier al je gegevens in om de brochure te downloaden.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Pieter Fokkema op de foto.
    x

Algemene omschrijving

Met feedforward breng je een positieve, op de toekomstgerichte boodschap over. Je kunt zeggen dat feedforward in veel gevallen een logischer stap is, dan het geven van feedback. Dit laatste gaat immers altijd over iets wat in het verleden gebeurde. Bij feedforward geef je vooraf aan wat je van de ander verwacht. Bij feedback geeft je een terugkoppeling op de (on)gewenste effecten van gedrag. Wanneer pas je nu welk instrument handig toe?

Deze training wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.

Doelgroep

Deze training is geschikt voor iedereen die zich betrokken voelt in de ontwikkeling en groei van mensen en organisaties.

Leerdoelen

  • Je leert wat feedforward en feedback geven is en het belang van deze hulpmiddelen.
  • Je begrijpt hoe belangrijk het geven van concrete voorbeelden en adviezen is bij het geven van feedforward.
  • Je weet hoe je echt feedback geeft en in welke situaties het zinvol is om te geven.
  • Je begrijpt door welke gesprekstechnieken mensen weerstand gaan vertonen en hoe je dit voorkomt.
  • Je leert hoe je complimenten, feedforward en feedback ontvangt, zodat je er optimaal van profiteert.

Voorkennis

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig om deel te nemen aan de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen.

Onderwerpen

In deze interactieve training gaan we aan de slag met de verschillen tussen deze twee instrumenten en wordt duidelijk wanneer je welk instrument het beste in kunt zetten. Je leert over de zeven redenen waarom het geven van feedforward zo effectief is en gaat ermee aan de oefenen. Er is aandacht voor wat feedback echt is en welke valkuilen er bestaan. Voor beide instrumenten geldt; het maken van echt contact is de start voor het bereiken van gedragsverandering.

Beschikbare opties voor de Feedback & Feedforward training

  • Klassikaal / virtueel

    € 1025 excl. BTW

  • Incompany

    Prijs op maat

Start gegarandeerd

Trainingen met ‘start gegarandeerd’ gaan altijd door op de geplande datum.

Momenteel geen startgarantie?
Neem contact met ons op

  • Inschrijven
  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Pieter Fokkema op de foto.
    x

Kies voor groei, net als deze organisaties

Ervaringen van onze deelnemers

  • Foto van klant (Edwin Schoonbeek) die een boek leest.

    Je merkt aan alles dat Startel geen statisch bedrijf is

    De droom is om Cyber Security Officer (CSO) te worden. Met deze opleidingen ontdek ik of dit beroep echt bij me past. Het fascineert me om de veiligheid in een bedrijf te waarborgen, vooral omdat we steeds meer te maken krijgen met digitale uitdagingen.
    Edwin Schoonbeek
    Lees gehele testimonial
  • Foto van klant (Gerrit Meijering) die aan zijn werkplek zit.

    Startel heeft altijd een passend aanbod op onze vraag.

    Startel ken ik al heel lang. Toen zij nog op hun vorige locatie in Roden zaten, en ik nog bij mijn vorige werkgever werkte, volgde ik al cursussen en trainingen bij ze.
    Gerrit Meijering
    Lees gehele testimonial
  • Sten Numan aan het bellen in het Yelgo kantoor.

    Door onze samenwerking met Startel kunnen we onze mensen helpen om continu te groeien.

    Door onze samenwerking met Startel kunnen we onze mensen helpen om continu te groeien.
    Sten Numan
    Lees gehele testimonial
  • Foto van klant (Alex Tabak) die aan het typen is.

    De manier waarop Startel opleidt, geeft veel vertrouwen.

    Maar er zijn ook mensen die bijscholing nodig hebben. Zoals de man die ooit systeembeheerder was bij een grote universiteit en die de afgelopen tien jaar door omstandigheden thuis heeft gezeten.
    Alex Tabak
    Lees gehele testimonial
  • Foto van klant (Jons van der Heul) die aan het werk is.

    Startel bood me de springplank naar een nieuwe carrière.

    Startel heeft veel trainingen om uit te kiezen en tussen sommige zit best wat overlap. In overleg met mij hebben ze een basispakket op maat voor me samengesteld bestaande uit drie cursussen.
    Jons van der Heul
    Lees gehele testimonial
Bekijk alle testimonials

Vervolgtrainingen na deze training

Bekijk alle trainingen

Veelgestelde vragen over deze training

  • Wat is het verschil tussen feedback en feedforward?

    Feedback is gericht op het evalueren van verleden gedrag en prestaties, terwijl feedforward gericht is op toekomstig gedrag en het geven van suggesties om de prestaties te verbeteren. Beide technieken worden behandeld in de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen om de communicatie en samenwerking te optimaliseren.

  • Welke voordelen biedt het effectief geven van feedback en feedforward?

    Het effectief geven van feedback en feedforward leidt tot een betere samenwerking tussen collega’s. Tevens zullen medewerkers meer gemotiveerd worden. Ten slotte helpt het effectief geven van feedback en feedforward bij de ontwikkeling van de medewerkers en het verbeteren van de prestaties binnen een organisatie.

  • Waarom is feedforward een belangrijk onderdeel van deze training?

    Feedforward helpt mensen te focussen op toekomstige verbeteringen in plaats van op fouten uit het verleden. Dit zorgt voor een meer positieve en oplossingsgerichte benadering, wat motivatie en persoonlijke groei stimuleert.

  • Wat is de rol van zelfreflectie in het leren geven en ontvangen van feedback?

    Zelfreflectie is essentieel in de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen, omdat het deelnemers helpt om hun eigen gedrag en communicatiepatronen te evalueren. Door inzicht te krijgen in hun eigen reacties, kunnen ze effectiever leren omgaan met feedback en feedforward.

  • Hoe kan de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen bijdragen aan leidinggevenden?

    Leidinggevenden leren in de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen hoe ze constructieve feedback kunnen geven die hun teamleden motiveert en ontwikkelt. Daarnaast leren ze hoe zij feedforward kunnen gebruiken om hun team te begeleiden naar betere prestaties in de toekomst.