Feedback & Feedforward geven en ontvangen

Met feedforward breng je een positieve, op de toekomstgerichte boodschap over. Feedback gaat immers altijd over iets wat in het verleden gebeurde. Bij feedforward geef je vooraf aan wat je van de ander verwacht. Bij feedback geeft je een terugkoppeling op de (on)gewenste effecten van gedrag. Wanneer pas je nu welk instrument handig toe?

  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Offerte aanvraag training
    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.
    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
    x
  • Incompany

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
    x
  • Download brochure

Breid je expertise uit!

  • Trainen bij onze locatie in Drachten
  • Ontvang een certificaat na afloop
  • Leer van ervaren trainers

€995,- Excl. BTW

Algemene omschrijving

Met feedforward breng je een positieve, op de toekomstgerichte boodschap over. Je kunt zeggen dat feedforward in veel gevallen een logischer stap is, dan het geven van feedback. Dit laatste gaat immers altijd over iets wat in het verleden gebeurde. Bij feedforward geef je vooraf aan wat je van de ander verwacht. Bij feedback geeft je een terugkoppeling op de (on)gewenste effecten van gedrag. Wanneer pas je nu welk instrument handig toe?

Deze training wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.

Doelgroep

Deze training is geschikt voor iedereen die zich betrokken voelt in de ontwikkeling en groei van mensen en organisaties.

Leerdoelen

  • Je leert wat feedforward en feedback geven is en het belang van deze hulpmiddelen.
     
  • Je begrijpt hoe belangrijk het geven van concrete voorbeelden en adviezen is bij het geven van feedforward.
     
  • Je weet hoe je echt feedback geeft en in welke situaties het zinvol is om te geven.
     
  • Je begrijpt door welke gesprekstechnieken mensen weerstand gaan vertonen en hoe je dit voorkomt.
     
  • Je leert hoe je complimenten, feedforward en feedback ontvangt, zodat je er optimaal van profiteert.

Onderwerpen

In deze interactieve training gaan we aan de slag met de verschillen tussen deze twee instrumenten en wordt duidelijk wanneer je welk instrument het beste in kunt zetten. Je leert over de zeven redenen waarom het geven van feedforward zo effectief is en gaat ermee aan de oefenen. Er is aandacht voor wat feedback echt is en welke valkuilen er bestaan. Voor beide instrumenten geldt; het maken van echt contact is de start voor het bereiken van gedragsverandering.

Trainingsdata en inschrijven

Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden voor de Feedback & Feedforward geven en ontvangen training, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Selecteer de best passende optie en start jouw reis naar succes.

  • Klassikaal
  • Virtueel
  • Startdatum
    Locatie
    Duur
    Prijs
    Inschrijven
    • 28-11-2024
      Startel (Drachten)
      2 bijeenkomsten
      • donderdag 28 november 2024 van 09:00 tot 17:00
      • vrijdag 29 november 2024 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 19-12-2024
      Startel (Drachten)
      2 bijeenkomsten
      • donderdag 19 december 2024 van 09:00 tot 17:00
      • vrijdag 20 december 2024 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 21-01-2025
      Startel (Drachten)
      2 bijeenkomsten
      • dinsdag 21 januari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 22 januari 2025 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 25-02-2025
      Startel (Drachten)
      2 bijeenkomsten
      • dinsdag 25 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 26 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 19-03-2025
      Startel (Drachten)
      2 bijeenkomsten
      • woensdag 19 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      • donderdag 20 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 28-11-2024
      Virtual
      2 bijeenkomsten
      • donderdag 28 november 2024 van 09:00 tot 17:00
      • vrijdag 29 november 2024 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 19-12-2024
      Virtual
      2 bijeenkomsten
      • donderdag 19 december 2024 van 09:00 tot 17:00
      • vrijdag 20 december 2024 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 21-01-2025
      Virtual
      2 bijeenkomsten
      • dinsdag 21 januari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 22 januari 2025 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 25-02-2025
      Virtual
      2 bijeenkomsten
      • dinsdag 25 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 26 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      995,-
    • 19-03-2025
      Virtual
      2 bijeenkomsten
      • woensdag 19 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      • donderdag 20 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      995,-

Veelgestelde vragen over deze training

  • Wat is het verschil tussen feedback en feedforward?

    Feedback is gericht op het evalueren van verleden gedrag en prestaties, terwijl feedforward gericht is op toekomstig gedrag en het geven van suggesties om de prestaties te verbeteren. Beide technieken worden behandeld in de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen om de communicatie en samenwerking te optimaliseren.

  • Welke voordelen biedt het effectief geven van feedback en feedforward?

    Het effectief geven van feedback en feedforward leidt tot een betere samenwerking tussen collega’s. Tevens zullen medewerkers meer gemotiveerd worden. Ten slotte helpt het effectief geven van feedback en feedforward bij de ontwikkeling van de medewerkers en het verbeteren van de prestaties binnen een organisatie.

  • Waarom is feedforward een belangrijk onderdeel van deze training?

    Feedforward helpt mensen te focussen op toekomstige verbeteringen in plaats van op fouten uit het verleden. Dit zorgt voor een meer positieve en oplossingsgerichte benadering, wat motivatie en persoonlijke groei stimuleert.

  • Wat is de rol van zelfreflectie in het leren geven en ontvangen van feedback?

    Zelfreflectie is essentieel in de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen, omdat het deelnemers helpt om hun eigen gedrag en communicatiepatronen te evalueren. Door inzicht te krijgen in hun eigen reacties, kunnen ze effectiever leren omgaan met feedback en feedforward.

  • Hoe kan de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen bijdragen aan leidinggevenden?

    Leidinggevenden leren in de training Feedback & Feedforward geven en ontvangen hoe ze constructieve feedback kunnen geven die hun teamleden motiveert en ontwikkelt. Daarnaast leren ze hoe zij feedforward kunnen gebruiken om hun team te begeleiden naar betere prestaties in de toekomst.

Hulp nodig?
Wij helpen je!

Neem contact met ons op

of laat Pieter je terugbellen
Terugbelverzoek
Vul hieronder jouw gegevens in, zodat wij telefonisch contact met je kunnen opnemen.
Vul hieronder aanvullende informatie in over jouw vraag, zodat wij jou zo goed mogelijk kunnen helpen.
Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
  • Train bij ons in Drachten of op jouw eigenlocatie.
  • Klanten geven ons een 9.2
  • Erkende trainers.
  • Ontvang een certificaat na deelname!
Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
x
Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
  • 9,2 146 recensies

 

  • Persoonlijke aanpak
  • Ervaren trainers
  • 25 jaar ervaring