• Homepage
  • >
  • Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)
Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)

Microsoft Dynamics 365 for Customer Service offers any organization an opportunity for customer success.  Using tools such as automatic case creation and queue management frees up your time to dedicate it where you can have a greater impact, directly with your customers.


Join our team of globally recognized experts as they take you step by step from creating cases to interacting with customers to resolving those cases.  Once you’ve resolved those cases you can learn from data analysis the key details to help you resolve similar cases faster or avoid new issues altogether.

Wat leer je?

After completing this course, you will be able to:


  • Install and configure the customer service app
  • Identify common customer service scenarios
  • Complete a case resolution process
  • Analyze customer service data
  • Automate case management record processing
  • Create and use knowledge articles
  • Create and use entitlements and service level agreements 
  • Work with Omnichannel
  • Work with Connected Customer Service
  • Work with Customer Service Scheduling
  • Work with Customer Service Insights

A Dynamics 365 Customer Engagement Functional Consultant is responsible for performing discovery, capturing requirements, engaging subject matter experts and stakeholders, translating requirements, and configuring the solution and applications. The Functional Consultant implements a solution using out of the box capabilities, codeless extensibility, application and service integrations.

Welke voorkennis heb je nodig?

This course is designed for functional consultants working with Dynamics 365 Customer Service, or functional consultants who work with other Dynamics 365 apps who want to expand their knowledge of Customer Service.

Trainingsvorm

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

Heb je een vraag?

Neem dan contact op met onze klantenservice voor studieadvies of een training op maat.

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

Trainingsdata

Heeft je voorkeursdatum geen doorgangsgarantie, neem dan voor de zekerheid contact met ons op. Vaak hebben we een oplossing voor je waarmee je doel gehaald kan worden.

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

Startdatum

Trainingsvorm

Locatie

Duur

Prijs

datum:
24 januari 2022

Virtueel

Virtual

3 dag

1,495.00

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

DatumStarttijdEindtijd
2022-01-2409:0016:00
2022-01-2509:0016:00
2022-01-2609:0016:00
datum:
24 januari 2022

Klassikaal

Startel (Drachten)

3 dag

1,495.00

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

DatumStarttijdEindtijd
2022-01-2409:0016:00
2022-01-2509:0016:00
2022-01-2609:0016:00
datum:
19 april 2022

Klassikaal

Startel (Drachten)

3 dag

1,495.00

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

DatumStarttijdEindtijd
2022-04-1909:0016:00
2022-04-2009:0016:00
2022-04-2109:0016:00
datum:
19 april 2022

Virtueel

Virtual

3 dag

1,495.00

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

DatumStarttijdEindtijd
2022-04-1909:0016:00
2022-04-2009:0016:00
2022-04-2109:0016:00
datum:

In company

Offerte formulier

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

Waarom Startel?

Persoonlijke
aanpak
Ervaren
trainers
Aanbod
op maat
Klassikaal en e-learning
mogelijkheden

Het programma

Module 1: Customer Service Overview


In this module you will learn the basics of customer service in Dynamics 365. We will install and configure the application as well as learn about security roles, related applications and analytics.


Lessons


  • Lesson 1: Create case records
  • Lesson 2: Related service apps
  • Lesson 3: Analytics for service
  • Lesson 4: AI for service
  • Lesson 5: Configuring customer service


After completing this module, students will be able to:


  • Install and configure the customer service application.
  • Identify common customer service scenarios.


Module 2: Case Management


In this module you will learn how to open and resolve customer service cases, both manually and with automation.


Lessons


  • Lesson 1: Case management overview
  • Lesson 2: Creating case records
  • Lesson 3: Queue management
  • Lesson 4: Case routing
  • Lesson 5: Resolving cases


After completing this module, you will be able to:


  • Open and resolve customer service cases.
  • Automate case creation and routing.


Module 3: Service Level Agreements and Entitlements


In this module you will learn how to define and use entitlements and entitlement templates as well as service level agreements and how these tools enable case resolution.


Lessons


  • Lesson 1: SLA and entitlement overview
  • Lesson 2: Create and manage entitlements
  • Lesson 3: Create and manage SLAs


After completing this module, you will be able to:


  • Create and use service level agreements.
  • Create and use entitlements.


Module 4: Knowledge Management


In this module you will learn how to create and use knowledge management. Additionally, you will learn the lifecycle of knowledge articles.


Lessons


  • Lesson 1: Knowledge management overview
  • Lesson 2: Authoring and organizing
  • Lesson 3: Use knowledge content
  • Lesson 4: Manage knowledge content


After completing this module, you will be able to:


  • Create and manage knowledge content.


Module 5: Omnichannel


In this module, you will learn how to work with Omnichannel for Dynamics 365 Customer Service.


Lessons


  • Lesson 1: Get Started
  • Lesson 2: Entity record routing
  • Lesson 3: Routing and work distribution
  • Lesson 4: Configure message channels
  • Lesson 5: Deploy chat widgets
  • Lesson 6: Create smart assist solutions
  • Lesson 7: Integrate a Power Virtual Agents bot
  • Lesson 8: Productivity tools


Module 6: Customer Service Scheduling


In this module, you will learn how to use the Customer Service Scheduling feature in Dynamics 365 Customer Service


Lessons


  • Lesson 1: Getting Started with Customer Service Scheduling
  • Lesson 2: Configure Customer Service Scheduling
  • Lesson 3: Defining and working with bookable resources
  • Lesson 4: Working with services
  • Lesson 5: Working with fulfillment preferences
  • Lesson 6: Scheduling service activities
  • Lesson 7: Rescheduling service activities and substituting resources


Module 7: Connected Customer Service


In this module, you will learn how to use Dynamics 365 Connected Customer Service to take data and help execute actual business actions on the data.


Lessons


  • Lesson 1: Getting started with Connected Customer Service
  • Lesson 2: Registering devices
  • Lesson 3: Device management and interaction
  • Lesson 4: IoT alerts and sending commands


Module 8: Customer Service Insights


In this module, you will learn how to work with Customer Service Insights to use Artificial Intelligence (AI) in your Dynamics 365 Customer Service solution.


Lessons


  • Lesson 1: Get started with Customer Service Insights
  • Lesson 2: Work with Customer Service call insights

Hoe maken we het persoonlijk?

Bij Startel is persoonlijk ook écht persoonlijk. Om de best passende trainingen te geven starten we met het belangrijkste ingrediënt: jou.

  1. We starten altijd met een intake om jou te leren kennen.
  2. We passen de Training aan de hand van jouw ambitie en doelen aan.
  3. We kijken ook naar jouw persoonlijke situatie om de lesstof zo praktisch mogelijk te maken.
JavaScript Fundamentals
Startel
JavaScript Fundamentals

Leer programmeren in de belangrijkste programmeertaal op internet: JavaScript! JavaScript is de motor achter dynamische websites als Facebook, Gmail, Twitter en talloze andere.

Lees verder »

Contact formulier

Wil je informatie of wil je een maatwerk training. Neem dan Contact met  ons op.

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)

Wij proberen je aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Meestal zou dat op de dag zelf gebeuren. Om je sneller van dienst te zijn vragen we je telefoonnummer.

categorie: 
  • Cloud
  • , Dynamics 365

Op de hoogte blijven van de nieuwste trainingen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Inschrijven nieuwsbrief