• Homepage
  • >
  • Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)

Microsoft Dynamics 365 for Customer Service offers any organization an opportunity for customer success.  Using tools such as automatic case creation and queue management frees up your time to dedicate it where you can have a greater impact, directly with your customers.


Join our team of globally recognized experts as they take you step by step from creating cases to interacting with customers to resolving those cases.  Once you’ve resolved those cases you can learn from data analysis the key details to help you resolve similar cases faster or avoid new issues altogether.

Wat leer je?

After completing this course, you will be able to:


  • Install and configure the customer service app
  • Identify common customer service scenarios
  • Complete a case resolution process
  • Analyze customer service data
  • Automate case management record processing
  • Create and use knowledge articles
  • Create and use entitlements and service level agreements 

Welke voorkennis heb je nodig?

This course is designed for persons who are aspiring to the Microsoft 365 Enterprise Admin role and have completed one of the Microsoft 365 work load administrator certification paths.

Trainingsvorm
Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze klanten service voor studieadvies of een training op maat.

 

Trainingsdata

Startdatum

Trainingsvorm

Locatie

Duur

Prijs

datum:
03 juni 2021

Virtueel

Virtual

1 dag

505.00

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01) (virtueel)_2021-06-03(Virtueel)

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

2021-06-03
09:00
16:00
datum:
03 juni 2021

Klassikaal

Startel (Drachten)

1 dag

545.00

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)_2021-06-03(Klassikaal)

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

2021-06-03
09:00
16:00
datum:
11 augustus 2021

Klassikaal

Startel (Drachten)

1 dag

545.00

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)_2021-08-11(Klassikaal)

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

2021-08-11
09:00
16:00
datum:
11 augustus 2021

Virtueel

Virtual

1 dag

505.00

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01) (virtueel)_2021-08-11(Virtueel)

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

2021-08-11
09:00
16:00
datum:
01 november 2021

Klassikaal

Startel (Drachten)

1 dag

545.00

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)_2021-11-01(Klassikaal)

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

2021-11-01
09:00
16:00
datum:
01 november 2021

Virtueel

Virtual

1 dag

505.00

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01) (virtueel)_2021-11-01(Virtueel)

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

2021-11-01
09:00
16:00
datum:

In company

Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01)_(In company)

Wij proberen je aanvraag binnen 2 werkdagen te verwerken. Telefoonnummer is niet direct nodig, maar handig als we nog vragen hebben.

Waarom Startel?

Persoonlijke
aanpak
Ervaren
trainers
Aanbod
op maat
Klassikaal en e-learning
mogelijkheden

Het programma

Module 1: Customer Service OverviewIn this module you will learn the basics of customer service in Dynamics 365. We will install and configure the application as well as learn about security roles, related applications and analytics.Lessons 


  • Lesson 1: Create case records
  • Lesson 2: Related service apps
  • Lesson 3: Analytics for service
  • Lesson 4: AI for service
  • Lesson 5: Configuring customer service
  • Lesson 6: Module summary


After completing this module, students will be able to:


  • Install and configure the customer service application.
  • Identify common customer service scenarios. 


Module 2: Case ManagementIn this module you will learn how to open and resolve customer service cases, both manually and with automation.Lessons 


  • Lesson 1: Case management overview
  • Lesson 2: Creating case records
  • Lesson 3: Queue management
  • Lesson 4: Case routing
  • Lesson 5: Resolving cases
  • Lesson 6: Module summary


After completing this module, you will be able to:


  • Open and resolve customer service cases.
  • Automate case creation and routing.


Module 3: Service Level Agreements and EntitlementsIn this module you will learn how to define and use entitlements and entitlement templates as well as service level agreements and how these tools enable case resolution. Lessons 


  • Lesson 1: SLA and entitlement overview
  • Lesson 2: Create and manage entitlements
  • Lesson 3: Create and manage SLAs
  • Lesson 4: Module summary


After completing this module, you will be able to:


  • Create and use service level agreements.
  • Create and use entitlements. 


Module 4: Knowledge ManagementIn this module you will learn how to create and use knowledge management. Additionally, you will learn the lifecycle of knowledge articles.Lessons 


  • Lesson 1: Knowledge management overview
  • Lesson 2: Authoring and organizing
  • Lesson 3: Use knowledge content
  • Lesson 4: Manage knowledge content
  • Lesson 5: Module summary


After completing this module, you will be able to:


  • Create and manage knowledge content.

Hoe maken we het persoonlijk?

Bij Startel is persoonlijk ook écht persoonlijk. Om de best passende trainingen te geven starten we met het belangrijkste ingrediënt: jou.

  1. We starten altijd met een intake om jou te leren kennen.
  2. We passen de Training aan de hand van jouw ambitie en doelen aan.
  3. We kijken ook naar jouw persoonlijke situatie om de lesstof zo praktisch mogelijk te maken.

Contact formulier

categorie: 
  • Cloud
  • , Dynamics 365

Op de hoogte blijven van de nieuwste trainingen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!