Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220)

De training Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220) biedt een uitgebreid overzicht van de krachtige hulpmiddelen en functies voor marketing die beschikbaar zijn binnen Microsoft Dynamics 365.

  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Offerte aanvraag training
    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.
    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
    x
  • Incompany

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
    x
  • Download brochure

    "*" geeft vereiste velden aan

    Brochure downloaden
    Vul hier al je gegevens in om de brochure te downloaden.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
    x

Breid je expertise uit!

  • Trainen bij onze locatie in Drachten
  • Krijg een certificaat van deelname
  • Leer van ervaren trainers

€2095,- Excl. BTW

Algemene omschrijving

Wil je een diepgaand inzicht krijgen in digitale marketing en wil jij leren hoe jij dit toe kunt passen met Microsoft Dynamics 365? De training Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220) biedt een uitgebreid overzicht van de krachtige hulpmiddelen en functies voor marketing die beschikbaar zijn binnen Microsoft Dynamics 365. Deze training is geschikt voor professionals die hun vaardigheden in digitale marketing uit willen breiden en de unieke mogelijkheden van Dynamics 365 willen gebruiken om hun marketingstrategieën te versterken.

Microsoft Dynamics 365 Marketing is meer dan alleen marketingsoftware; het is ook een geïntegreerd platform dat marketingautomatisering, analyse, en klantrelatiebeheer combineert. Deze training biedt een diep inzicht in hoe jij dit platform kunt gebruiken om effectieve marketingcampagnes te creëren, klanttrajecten te beheren, en meetbare resultaten te leveren. Leer hoe jij Dynamics 365 in kunt zetten om jouw inspanningen voor marketing te personaliseren en jouw klantbetrokkenheid te maximaliseren.

Deze training gaat verder dan alleen het technische gebruik van Microsoft Dynamics 365. De training biedt jou de gelegenheid om jouw strategische marketingvaardigheden te ontwikkelen. Leer hoe jij data kunt analyseren en benutten om slimme, datagestuurde beslissingen te nemen. Je krijgt inzicht in klantgedrag, markttrends en hoe jij effectieve, gepersonaliseerde marketingstrategieën kunt ontwikkelen en implementeren.

Doelgroep

De training Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220) is ontworpen voor verschillende professionals in de marketingsector die hun expertise uit willen breiden in het gebruik van geavanceerde marketingtechnologieën. Deze training is geschikt voor hen die zich willen verdiepen in de uitgebreide mogelijkheden van Microsoft Dynamics 365 en die willen leren hoe ze dit krachtige platform effectief in kunnen zetten in hun marketingstrategieën.

Deze training is met name geschikt voor de volgende mensen:

  • Marketingmedewerkers en managers
    • Marketingmedewerkers en managers zullen de mogelijkheden van Dynamics 365 leren begrijpen waarmee zij hun marketingcampagnes kunnen verrijken en optimaliseren. Deze training helpt jou om jouw digitale marketingvaardigheden te verbeteren en te leren hoe jij geïntegreerde, datagestuurde marketingstrategieën kunt ontwikkelen en uit kunt voeren.
  • CRM-beheerders
    • Professionals die zich bezighouden met klantrelatiebeheer kunnen door deze training te volgen hun vaardigheden in het gebruik van Dynamics 365 voor het verbeteren van klantbetrokkenheid en -retentie verder ontwikkelen.
  • Verkoopmedewerkers en medewerkers in bedrijfsontwikkeling
    • Deze mensen zullen leren hoe ze de hulpmiddelen voor marketing in Dynamics 365 kunnen gebruiken om potentiële klanten effectiever te genereren en te beheren, wat een directe invloed heeft op verkoopprestaties en bedrijfsgroei.
  • Digitale marketeers
    • Mensen die zich specialiseren in digitale marketing zullen profiteren van de geavanceerde functies van Dynamics 365, zoals automatisering, personalisatie, en klantsegmentatie, om hun digitale campagnes te versterken.
  • ICT-professionals en technische consultants
    • Deze groep zal inzicht krijgen in hoe Microsoft Dynamics 365 Marketing geïntegreerd en geoptimaliseerd kan worden binnen organisaties, wat hen in staat stelt om effectieve ondersteuning en oplossingen te bieden aan marketingteams.

Leerdoelen MB-220

De training Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220) is zorgvuldig ontworpen om jou uitgebreide kennis en praktische vaardigheden te bieden in het gebruik van Microsoft Dynamics 365 voor marketingdoeleinden. Deze leerdoelen zijn gericht op het verbeteren van jouw marketingefficiëntie en het vergroten van de uitwerking van uw marketinginspanningen.

Door deze training te volgen zul je de volgende kennis en vaardigheden verkrijgen:

  • Geavanceerde instellingen configureren.
  • Marketinginhoud, sjablonen en integraties beheren.
  • Leads aanmaken en beheren.
  • Marketingformulieren en -pagina's ontwerpen en creëren.
  • Segmenten aanmaken en beheren.
  • Klanttrajecten opzetten en lanceren.
  • Gebeurtenissen creëren en beheren.
  • Enquêtes verspreiden en analyseren.

Voorkennis MB-220

Voordat je deelneemt aan deze training raden wij aan dat jij beschikt over een grondige kennis van Microsoft Dynamics 365, gecombineerd met een fundamenteel inzicht in de beginselen van marketing. Deze expertise is essentieel voor iedereen die zich wil bekwamen in de hedendaagse marketingwereld.

Daarnaast wordt ervaring met Microsoft Power Platform, vooral in het werken met modelgestuurde applicaties, sterk aanbevolen. Deze combinatie van vaardigheden biedt een robuuste basis voor het effectief ontwerpen en beheren van geavanceerde marketingstrategieën en -oplossingen, wat jou helpt om uit te blinken in een digitale omgeving waar veel concurrentie is.

Onderwerpen MB-220

MB-220 | Module 1: Configure Dynamics 365 Marketing

In this module, you will learn about setting up your Marketing instance and configuring advanced settings.

Lessons:

  • Set up and manage Dynamics 365 Marketing.
  • Configure marketing settings.

After completing this module you will be able to:

  • Set up your Marketing application.
  • Configure advanced settings such as organization, business management, and content.

MB-220 | Module 2: Manage segments and lists

This module will review how to create, manage and use segments and subscription centers.

Lessons:

  • Create and manage segments.
  • Create and manage subscription centers and lists.

After completing this module you will be able to:

  • Create and manage segments.
  • Create and manage subscription centers.

MB-220 | Module 3: Manage marketing forms and pages

This module will cover how to create marketing forms and pages.

Lessons:

  • Manage forms.
  • Manage marketing pages.

After completing this module you will be able to:

  • Create marketing forms and embed them on marketing pages.
  • Create a marketing page.
  • Preview, validate and go live with a marketing page.
  • Create marketing form and page templates.

MB-220 | Module 4: Manage leads, accounts, and contacts

This module will cover how to manage customers as accounts or contacts, and how to nurture them through the lead lifecycle.

Lessons:

  • Create and manage leads.
  • Manage accounts and contacts.

After completing this module you will be able to:

  • Track customers as accounts or contacts.
  • Create a lead and convert it to an opportunity.
  • Manage leads through the lead lifecycle.

MB-220 | Module 5: Manage marketing emails and customer journeys

This module will cover how to create email messages and customer journeys in Dynamics 365 Marketing.

Lessons:

  • Create marketing emails.
  • Create customer journeys.

After completing this module you will be able to:

  • Create and design email messages.
  • Preview, validate and go live with email messages.
  • Save an email message as a template.
  • Create a customer journey.

MB-220 | Module 6: Manage events

This module will review the customer journey creation process.

Lessons:

  • Create an event.
  • Create a webinar event.
  • Promote and manage events.

After completing this module you will be able to:

  • Create an event.
  • Create a webinar event using Teams as a webinar provider.
  • Promote an event.
  • Manage the event website.
  • Configure events settings.

MB-220 | Module 7: Create surveys with Dynamics 365 Customer Voice

This module will demonstrate how to create and distribute surveys to customers.

Lessons:

  • Create a survey project.
  • Create surveys with Dynamics 365 Customer Voice.
  • Send Dynamics 365 Customer Voice surveys.

After completing this module you will be able to:

  • Manage surveys using projects.
  • Create a survey.
  • Personalize a survey.
  • Distribute a survey to customers.

MB-220 | Module 8: Analyze insights in Dynamics 365 Marketing

In this module, you will learn about using insights functionality to view and analyze data related to your marketing initiatives.

Lessons:

  • Evaluate marketing initiatives with analytics.

After completing this module you will be able to:

  • Use insights to make decisions about marketing efforts.
  • Score leads.
  • View insights related to customer journeys and email messages.

Trainingsdata en inschrijven

Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden voor de Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220) training, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Selecteer de best passende optie en start jouw reis naar succes.

  • Klassikaal
  • Virtueel
  • Startdatum
    Locatie
    Duur
    Prijs
    Inschrijven
    • 17-02-2025
      Startel (Drachten)
      4 bijeenkomsten
      • maandag 17 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • dinsdag 18 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 19 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • donderdag 20 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      2095,-
    • 17-03-2025
      Startel (Drachten)
      4 bijeenkomsten
      • maandag 17 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      • dinsdag 18 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 19 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      • donderdag 20 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      2095,-
    • 02-06-2025
      Startel (Drachten)
      4 bijeenkomsten
      • maandag 2 juni 2025 van 09:00 tot 17:00
      • dinsdag 3 juni 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 4 juni 2025 van 09:00 tot 17:00
      • donderdag 5 juni 2025 van 09:00 tot 17:00
      2095,-
    • 17-02-2025
      Virtual
      4 bijeenkomsten
      • maandag 17 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • dinsdag 18 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 19 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      • donderdag 20 februari 2025 van 09:00 tot 17:00
      2095,-
    • 17-03-2025
      Virtual
      4 bijeenkomsten
      • maandag 17 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      • dinsdag 18 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 19 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      • donderdag 20 maart 2025 van 09:00 tot 17:00
      2095,-
    • 02-06-2025
      Virtual
      4 bijeenkomsten
      • maandag 2 juni 2025 van 09:00 tot 17:00
      • dinsdag 3 juni 2025 van 09:00 tot 17:00
      • woensdag 4 juni 2025 van 09:00 tot 17:00
      • donderdag 5 juni 2025 van 09:00 tot 17:00
      2095,-

Veelgestelde vragen over de MB-220 training

  • Voor wie is de training bedoeld?

    De training is bedoeld voor marketingmedewerkers, CRM-beheerders, verkoopmedewerkers, digitale marketeers, en ICT-professionals die hun marketingvaardigheden met Dynamics 365 willen verbeteren.

  • Wat kan ik na afloop van de MB-220 training doen?

    Na de MB-220 training kun je marketingcampagnes creëren, klanttrajecten beheren, data analyseren en gebruikmaken van marketingautomatisering binnen Dynamics 365.

  • Worden er praktische oefeningen aangeboden tijdens de training?

    Ja, de training bevat praktijklabs en casestudies om de theorie direct toe te passen.

  • Kan ik de training ook incompany volgen?

    Ja, Startel biedt de mogelijkheid om de training incompany te volgen, afgestemd op de behoeften van jouw organisatie.

Hulp nodig?
Wij helpen je!

Neem contact met ons op

of laat Eliano je terugbellen
Terugbelverzoek
Vul hieronder jouw gegevens in, zodat wij telefonisch contact met je kunnen opnemen.
Vul hieronder aanvullende informatie in over jouw vraag, zodat wij jou zo goed mogelijk kunnen helpen.
Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
  • Train bij ons in Drachten of op jouw eigenlocatie.
  • Klanten geven ons een 9.2
  • Erkende trainers.
  • Ontvang een certificaat na deelname!
Foto van medewerker van Startel (Eliano Patty).
x
Foto van medewerker van Startel (Eliano Patty).
  • 9,2 146 recensies

 

  • Persoonlijke aanpak
  • Ervaren trainers
  • 25 jaar ervaring