Microsoft Dynamics 365 Marketing (MB-220) Zelfstudiepakket

In dit zelfstudiepakket zit het officiële cursusmateriaal, een labomgeving, MeasureUp-oefenexamen en een Microsoft-examenvoucher. Je hebt 180 dagen toegang tot de labomgeving.

  • Offerte aanvragen

    Offerte aanvraag training

    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Zou je hieronder de informatie die we nodig hebben willen invullen? Denk aan het aantal deelnemers voor de offerte, eventuele specifieke wensen, en dergelijke.
    x
  • Download brochure
[springest]
  • Lorem
  • Lorem
  • Lorem

Incompany training?

Liever een training op eigen locatie? Ook dan is maatwerk een vanzelfsprekende optie. We creëren aangepaste trainingen die voldoen aan de specifieke behoeften en uitdagingen van jullie organisatie. Vraag hieronder een offerte aan voor een incompany training!

Vraag offerte aan

Offerte incompany

Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.

"*" geeft vereiste velden aan

Vul hier jouw naam in*
Zou je hieronder de informatie die we nodig hebben willen invullen? Denk aan het aantal deelnemers voor de offerte, eventuele specifieke wensen, en dergelijke.
x

Algemene omschrijving

In dit zelfstudiepakket zit het officiële cursusmateriaal, een labomgeving, MeasureUp-oefenexamen en een Microsoft-examenvoucher. Je hebt 180 dagen toegang tot de labomgeving.

This course will review the marketing application configuration needed to drive business growth. It will also dive into lead management, marketing forms and pages, segmentation, and email marketing messages. All these pieces are tied together through interactive customer journey design, including event and survey configuration.

Doelgroep

This course is designed for IT or marketing professionals who want to learn how to leverage Dynamics 365 for Marketing for businesses.

Leerdoelen

After completing this course, you will be able to:

  • Configure advanced settings.
  • Manage marketing content, templates and integrations.
  • Create and manage leads.
  • Design and create marketing forms and pages.
  • Create and manage segments.
  • Set up and launch customer journeys.
  • Create and manage events.
  • Distribute and analyze surveys.

Voorkennis

  • Knowledge of the Dynamics 365 platform and an understanding of basic marketing principles.
  • Power Platform experience, especially in model-driven applications, is also recommended.

Onderwerpen

Module 1: Configure Dynamics 365 Marketing

In this module, you will learn about setting up your Marketing instance and configuring advanced settings.

Lessons:

  • Set up and manage Dynamics 365 Marketing.
  • Configure marketing settings.

After completing this module you will be able to:

  • Set up your Marketing application.
  • Configure advanced settings such as organization, business management, and content.

Module 2: Manage segments and lists

This module will review how to create, manage and use segments and subscription centers.

Lessons:

  • Create and manage segments.
  • Create and manage subscription centers and lists.

After completing this module you will be able to:

  • Create and manage segments.
  • Create and manage subscription centers.

Module 3: Manage marketing forms and pages

This module will cover how to create marketing forms and pages.

Lessons:

  • Manage forms.
  • Manage marketing pages.

After completing this module you will be able to:

  • Create marketing forms and embed them on marketing pages.
  • Create a marketing page.
  • Preview, validate and go live with a marketing page.
  • Create marketing form and page templates.

Module 4: Manage leads, accounts, and contacts

This module will cover how to manage customers as accounts or contacts, and how to nurture them through the lead lifecycle.

Lessons:

  • Create and manage leads.
  • Manage accounts and contacts.

After completing this module you will be able to:

  • Track customers as accounts or contacts.
  • Create a lead and convert it to an opportunity.
  • Manage leads through the lead lifecycle.

Module 5: Manage marketing emails and customer journeys

This module will cover how to create email messages and customer journeys in Dynamics 365 Marketing.

Lessons:

  • Create marketing emails.
  • Create customer journeys.

After completing this module you will be able to:

  • Create and design email messages.
  • Preview, validate and go live with email messages.
  • Save an email message as a template.
  • Create a customer journey.

Module 6: Manage events

This module will review the customer journey creation process.

Lessons:

  • Create an event.
  • Create a webinar event.
  • Promote and manage events.

After completing this module you will be able to:

  • Create an event.
  • Create a webinar event using Teams as a webinar provider.
  • Promote an event.
  • Manage the event website.
  • Configure events settings.

Module 7: Create surveys with Dynamics 365 Customer Voice

This module will demonstrate how to create and distribute surveys to customers.

Lessons:

  • Create a survey project.
  • Create surveys with Dynamics 365 Customer Voice.
  • Send Dynamics 365 Customer Voice surveys.

After completing this module you will be able to:

  • Manage surveys using projects.
  • Create a survey.
  • Personalize a survey.
  • Distribute a survey to customers.

Module 8: Analyze insights in Dynamics 365 Marketing

In this module, you will learn about using insights functionality to view and analyze data related to your marketing initiatives.

Lessons:

  • Evaluate marketing initiatives with analytics.

After completing this module you will be able to:

  • Use insights to make decisions about marketing efforts.
  • Score leads.
  • View insights related to customer journeys and email messages.

Trainingsdata en inschrijven

Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Selecteer de best passende optie en start jouw reis naar succes.

  • E-Learning
  • Startdatum
    Locatie
    Duur
    Prijs
    Inschrijven
    • 28-07-2023
      Klantlocatie
      0 bijeenkomst
      525,-
  • 9,2 138 recensies

 

  • Persoonlijke aanpak
  • Ervaren trainers
  • 25 jaar ervaring

Wij staan voor je klaar

Al 25 jaar dé opleider op het gebied van IT in Nederland

Bij Startel streven we ernaar om elke leerervaring zo toegankelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Of je nu geïnteresseerd bent in het volgen van een training, het bestellen van een zelfstudiepakket of een vraag hebt, ons team staat klaar om jou te ondersteunen. Wij helpen jou graag bij het vinden van de geschikte training of het passende zelfstudiepakket.

 

Neem gerust contact met ons op via ons telefoonnummer of e-mailadres en geef zelf de nodige richting aan jouw carrière in de IT!

050-5028888

Niet wat je zoekt?

Laat ons je helpen!

Kies jouw richting en plan stap voor stap jouw opleidingstraject

Neem contact met ons op!