Over de Conflictgesprekken training
Conflictgesprekken zijn dialogen waarin men spanningen of onenigheden op een constructieve manier bespreekt en van daaruit naar een oplossing toewerkt. Succesvol omgaan met conflicten kan de communicatie verbeteren, wederzijds begrip vergroten en een positieve werk- of privésfeer creëren. Het voeren van een goed conflictgesprek vraagt om vaardigheden, zoals actief luisteren, empathie tonen en het gezamenlijk zoeken naar oplossingen.
Aan de hand van theorie en praktijkoefeningen zul je leren om kalm te blijven, duidelijke communicatie te gebruiken en op een respectvolle manier de situatie te bespreken.
Deze training wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.
Voor wie is de Conflictgesprekken training?
De training Conflictgesprekken is geschikt voor iedereen die effectiever wil leren omgaan met lastige situaties die zonder escalatie besproken moeten worden, zowel op het werk als in privésituaties.
Leerdoelen van de Conflictgesprekken training
De leerdoelen van de training Conflictgesprekken zijn:
- Spanningen en onenigheden op een constructieve manier bespreken.
- Actief naar anderen luisteren, begrip tonen en jouw eigen standpunt uitleggen zonder dat de sfeer verhardt.
- De situatie van de ander en de eigen situatie in kaart brengen, beide naast elkaar leggen en gezamenlijk op een respectvolle manier naar oplossingen zoeken.
- Communicatieve vaardigheden voor een positieve werk- en/of privésfeer kunnen toepassen.
Aanbevolen voorkennis Conflictgesprekken
Je hebt geen specifieke voorkennis nodig om deel te kunnen nemen aan de training Conflictgesprekken.
Onderwerpen Conflictgesprekken
In de training Conflictgesprekken gaan we aan de slag met de volgende onderwerpen:
- Communicatieve vaardigheden voor een positieve sfeer in werk- en privésituaties.
- Omgaan met weerstand.
- Gespreksvaardigheden.
- Conflictvermijdende communicatie.
- Conflictgesprekken.
- Gespreksassertiviteit.