Een man volgt een training bij Startel.
Klassikale / virtuele training

Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur

  • Beginner
  • 1 dag
  • Nederlands

De training Klantenservicevaardigheden helpt helpdeskmedewerkers hun communicatie- en probleemoplossingsvaardigheden te verbeteren. Met praktijkgerichte oefeningen, waaronder rollenspellen met een professionele actrice, leren deelnemers klantgesprekken effectief af te handelen. Twee ervaren trainsters bieden persoonlijke begeleiding en waardevolle feedback voor een optimale leerervaring.

9.2
  • Ervaren en gecertificeerde trainers
  • Meer dan 25 jaar ervaring in opleiden

Ontwikkel jouw klantenservicevaardigheden

Deze klantenservicetraining bestaat uit praktijkgerichte opdrachten, duidelijke theorie en professionele begeleiding. Zo zul je in staat zijn om de opgedane kennis en vaardigheden in praktijk te brengen.

  • Inschrijven
  • (Incompany) offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Pieter Fokkema op de foto.
    x
  • Download brochure

    "*" geeft vereiste velden aan

    Brochure downloaden
    Vul hier al je gegevens in om de brochure te downloaden.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Pieter Fokkema op de foto.
    x

Algemene omschrijving

De klantenservicevaardigheden training is speciaal ontworpen voor helpdeskmedewerkers, zowel binnen IT-omgevingen als in reguliere helpdesks. De training legt de nadruk op het verbeteren van communicatie- en probleemoplossingsvaardigheden, waardoor deelnemers klantgesprekken met meer vertrouwen en effectiviteit kunnen afhandelen.

Door gebruik te maken van een live actrice, worden realistische situaties nagebootst, zodat deelnemers hun vaardigheden kunnen oefenen in een veilige, praktijkgerichte omgeving. Twee ervaren trainsters begeleiden de sessies en zorgen voor persoonlijke aandacht en waardevolle feedback.

De training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.

Doelgroep

Deze training is geschikt voor medewerkers van IT-helpdesks en reguliere helpdesks die hun klantenservicevaardigheden willen aanscherpen. De training is zowel geschikt voor beginners als voor ervaren medewerkers die hun vaardigheden willen opfrissen of verbeteren.

Leerdoelen

Door de training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur te volgen, zul je de volgende kennis en vaardigheden verkrijgen:

  • Effectieve communicatietechnieken toepassen om klantgesprekken soepel te laten verlopen.
  • Klantvragen efficiënt analyseren en passende oplossingen bieden.
  • Professioneel omgaan met uitdagende of emotionele situaties.
  • Actief luisteren en empathie tonen om klanttevredenheid te verhogen.
  • Zelfverzekerd werken aan klantsituaties door middel van praktijkgerichte oefeningen met een actrice.

Voorkennis

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig om deel te mogen nemen aan de training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur.

Basiskennis van de dagelijkse werkzaamheden binnen een helpdesk zou daarentegen goed van pas kunnen komen om het werk van een helpdeskmedewerker goed te begrijpen, echter is dit niet verplicht.

Onderwerpen

De training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Basisprincipes van klantvriendelijke communicatie.
  • Het analyseren en oplossen van klantvragen.
  • Omgaan met moeilijke klanten en situaties.
  • Feedback ontvangen en implementeren via praktijkoefeningen met een actrice.
  • Het toepassen van structuur in klantgesprekken.
  • Het bewaken van persoonlijke grenzen en omgaan met werkdruk.

Beschikbare opties voor de Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk training

  • Klassikaal / virtueel

    € 995 excl. BTW

  • Incompany

    Prijs op maat

Start gegarandeerd

Trainingen met ‘start gegarandeerd’ gaan altijd door op de geplande datum.

Momenteel geen startgarantie?
Neem contact met ons op

  • Inschrijven
  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Pieter Fokkema op de foto.
    x

Kies voor groei, net als deze organisaties

Ervaringen van onze deelnemers

  • Foto van klant (Alex Tabak) die aan het typen is.

    De manier waarop Startel opleidt, geeft veel vertrouwen.

    Maar er zijn ook mensen die bijscholing nodig hebben. Zoals de man die ooit systeembeheerder was bij een grote universiteit en die de afgelopen tien jaar door omstandigheden thuis heeft gezeten.
    Alex Tabak
    Lees gehele testimonial
  • Foto van klant (Gerrit Meijering) die aan zijn werkplek zit.

    Startel heeft altijd een passend aanbod op onze vraag.

    Startel ken ik al heel lang. Toen zij nog op hun vorige locatie in Roden zaten, en ik nog bij mijn vorige werkgever werkte, volgde ik al cursussen en trainingen bij ze.
    Gerrit Meijering
    Lees gehele testimonial
  • Foto van klant (Jons van der Heul) die aan het werk is.

    Startel bood me de springplank naar een nieuwe carrière.

    Startel heeft veel trainingen om uit te kiezen en tussen sommige zit best wat overlap. In overleg met mij hebben ze een basispakket op maat voor me samengesteld bestaande uit drie cursussen.
    Jons van der Heul
    Lees gehele testimonial
  • Sten Numan aan het bellen in het Yelgo kantoor.

    Door onze samenwerking met Startel kunnen we onze mensen helpen om continu te groeien.

    Door onze samenwerking met Startel kunnen we onze mensen helpen om continu te groeien.
    Sten Numan
    Lees gehele testimonial
  • Foto van klant (Edwin Schoonbeek) die een boek leest.

    Je merkt aan alles dat Startel geen statisch bedrijf is

    De droom is om Cyber Security Officer (CSO) te worden. Met deze opleidingen ontdek ik of dit beroep echt bij me past. Het fascineert me om de veiligheid in een bedrijf te waarborgen, vooral omdat we steeds meer te maken krijgen met digitale uitdagingen.
    Edwin Schoonbeek
    Lees gehele testimonial
Bekijk alle testimonials