- Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
- Klanten geven ons een 9.2
- Erkende trainers.
- Ontvang een certificaat na deelname!
Kom je er niet uit?
Laat ons je helpen!
In deze training leer je weerstand en onderstroom herkennen en leer je weerstand en onderstroom om te zetten naar een goed gesprek waarin je de ander meeneemt in jouw voorstel. En je leert technieken om de ander aan te zetten tot effectief gedrag.
"*" geeft vereiste velden aan
Kom je er niet uit?
Laat ons je helpen!
"*" geeft vereiste velden aan
Kom je er niet uit?
Laat ons je helpen!
"*" geeft vereiste velden aan
Kom je er niet uit?
Laat ons je helpen!
€625,- Excl. BTW
Inschrijven voor een trainingHoe blijf ik in gesprek als de ander in de weerstand gaat? Hoe krijg ik mensen mee die ‘nee’ zeggen? Hoe communiceer ik met ‘lastige’ mensen? Ben jij leidinggevende en wil je jouw medewerkers motiveren? Ben je adviseur en krijg je weerstand van de klant of een collega? Of heeft een collega nét dat extra zetje nodig om te doen wat hij moet doen?
Wie je ook bent en wat je ook doet, in deze training leer je weerstand en onderstroom herkennen en leer je weerstand en onderstroom om te zetten naar een goed gesprek waarin je de ander meeneemt in jouw voorstel. En je leert technieken om de ander aan te zetten tot effectief gedrag.
Deze training wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.
Deze training is bedoeld voor iedereen die gesprekken voert met als doel de ander ‘mee te nemen’ in een voorstel of de ander aan te zetten tot effectief gedrag.
In deze training leer je om in gesprek te blijven, ook als de ander in de weerstand zit.
Voor deze training is geen voorkennis vereist.
Deze training is een combinatie van theorie, oefeningen, opdrachten en eigen casuïstiek. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:
Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden voor de Motiverende gespreksvoering training, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Trainingen met een vinkje en ‘Start gegarandeerd’ gaan altijd 100% door.
In de training Motiverende Gespreksvoering wordt er behandeld hoe motiverende gespreksvoering als gespreksstijl kan helpen bij gedragsverandering door de ander te motiveren en bij het vergroten van iemands eigen verantwoordelijkheid.
Een belangrijk aspect van motiverende gespreksvoering is het omgaan met weerstand door begrip te tonen en motivatie van binnenuit te laten groeien.
De training Motiverende gespreksvoering voornamelijk gericht op mensen die anderen begeleiden. Bijvoorbeeld coaches, zorgverleners, docenten, leidinggevenden en iedereen die andere mensen wil begeleiden bij gedragsverandering.
In tegenstelling tot traditionele methoden, wordt er bij motiverende gesprekvoering de nadruk gelegd op samenwerking en eigen motivatie, in plaats van direct adviseren of overtuigen.