Over de Motiverende gespreksvoering training
Hoe blijf ik in gesprek als de ander in de weerstand gaat? Hoe krijg ik mensen mee die ‘nee’ zeggen? Hoe communiceer ik met ‘lastige’ mensen? Ben jij leidinggevende en wil je jouw medewerkers motiveren? Ben je adviseur en krijg je weerstand van de klant of een collega? Of heeft een collega nét dat extra zetje nodig om te doen wat hij moet doen?
Wie je ook bent en wat je ook doet, in deze training leer je weerstand en onderstroom herkennen en leer je weerstand en onderstroom om te zetten naar een goed gesprek waarin je de ander meeneemt in jouw voorstel. En je leert technieken om de ander aan te zetten tot effectief gedrag.
Deze training wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.
Voor wie is de Motiverende gespreksvoering?
Deze training is bedoeld voor iedereen die gesprekken voert met als doel de ander ‘mee te nemen’ in een voorstel of de ander aan te zetten tot effectief gedrag.
Leerdoelen van deze gespreksvoering training
In deze training leer je om in gesprek te blijven, ook als de ander in de weerstand zit.
Aanbevolen voorkennis Gespreksvoering
Voor de training Motiverende gespreksvoering is er geen voorkennis vereist.
Onderwerpen van de gespreksvoering training
Deze training is een combinatie van theorie, oefeningen, opdrachten en eigen casuïstiek. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:
- Motiverende gespreksvoering, wat is het?
- Weerstand.
- De onderstroom.
- Beïnvloedingsstijlen.
- Gidsende communicatiestijl.
- Reflectieve gesprekstechnieken.