Algemene omschrijving
The Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning is entirely in English. As a Dutch IT training provider, we offer the information on this page in Dutch. At the bottom of the page, you will find a brief summary in English. The topics within the Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning package itself are described in English.
Na aanschaf van de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning is deze een jaar lang toegankelijk.
De Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning bestaat uit de volgende vier zelfstudiepakketten:
De Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning helpt jou voorbereiden op een leiderschapsrol binnen een hedendaagse ICT-organisatie. Je leert bijvoorbeeld hoe jij organisatieverandering kunt stimuleren, hoe jij teams kunt versterken en hoe jij procesverbeteringen kunt realiseren. Daarnaast zul je de inzichten verkrijgen om als strategische partner de samenwerking tussen ICT en bedrijfsvoering te optimaliseren en tastbare waarde te leveren.
Verder zul je met de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning ontdekken hoe jij organisatieveranderingen effectief kunt begeleiden en hoe jij weerstand om kunt buigen naar betrokkenheid. Tevens leer je hoe jij ITSM met actuele werkmethoden kunt integreren om de snelheid, kwaliteit en samenwerking binnen jouw organisatie te verbeteren. Bovendien krijg jij met de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning de gelegenheid om in jouw eigen tempo te leren en je optimaal voor te bereiden op vier internationaal erkende certificeringen.
Let op: Er is geen examenvoucher inbegrepen bij de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning.
Doelgroep
De Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning is samengesteld voor professionals die zich willen verdiepen in strategisch leiderschap binnen een ICT-organisatie. Dit combinatiezelfstudiepakket is zowel gericht op ervaren leiders die grootschalige transformaties aansturen als op professionals die hun vaardigheden in afstemming tussen ICT en bedrijfsvoering, verandermanagement en geïntegreerd servicemanagement willen versterken.
De Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning is met name geschikt voor de volgende mensen:
- CIO’s, ICT-directeuren en senior leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor het leiden van Lean IT-transformaties en het realiseren van strategische initiatieven.
- Programma- en projectmanagers die Lean-principes, BRM-frameworks of DevOps en Agile-methoden toe willen passen om samenwerking en innovatie te stimuleren.
- ICT-managers, servicemanagers en operationele professionals die hun teams willen versterken en processen willen verbeteren in lijn met bedrijfsdoelstellingen.
- Business Relationship Managers, Product Owners en bedrijfsanalisten die de brug slaan tussen bedrijfsvoering en ICT en voor betere samenwerking en waardecreatie willen zorgen.
- Verandermanagers, business change managers, HR-managers en change agents die actief betrokken zijn bij het begeleiden van organisatieveranderingen.
- DevOps Engineers, Agile practitioners en Lean practitioners die geïntegreerde service delivery en continue verbetering willen realiseren.
- Enterprise- en ICT-architecten, Digital Transformation Leaders en consultants die strategieën ontwikkelen voor het optimaal inzetten van ICT binnen een organisatie.
- Professionals die binnen sectoren werken waarbij ICT en bedrijfsvoering naadloos samen moeten gaan, zoals:
- Financiële dienstverlening.
- Overheid.
- Gezondheidszorg.
- Onderwijs.
- ICT.
Wat is inbegrepen?
Na aanschaf van de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning is deze een jaar lang toegankelijk.
Met de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning krijg jij de gelegenheid om je in jouw eigen tempo te verdiepen in actuele thema’s op het gebied van IT-leiderschap, samenwerking tussen ICT en bedrijfsvoering, verandermanagement en geïntegreerd servicemanagement met DevOps, Agile en Lean.
Hier is een overzicht van de inhoud van de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning:
- Lean IT Leadership (36 uur aan studiemateriaal)
- Lean IT Leadership cursusmateriaal met videomateriaal.
- Eén Lean IT Leadership oefenexamen.
- Twee beoordelingstoetsen.
- Praktijkstudies.
- IT Business Relationship Manager (36 uur aan studiemateriaal)
- IT Business Relationship Manager cursusmateriaal met videomateriaal.
- Eén IT Business Relationship Manager oefenexamen.
- Twee beoordelingstoetsen.
- Interactieve praktijkstudies en rolgebaseerde scenario’s.
- Change Management Foundation (17 uur aan studiemateriaal)
- Change Management Foundation cursusmateriaal met videomateriaal.
- Eén Change Management Foundation oefenexamen.
- Twee beoordelingstoetsen.
- Toepasbare praktijkstudies en realistische toepassingen.
- Enabling Integrated IT Service Management™ with DevOps, Agile & Lean (24 uur studiemateriaal)
- Enabling Integrated IT Service Management™ with DevOps, Agile & Lean cursusmateriaal met videomateriaal.
- Eén Enabling Integrated IT Service Management™ with DevOps, Agile & Lean oefenexamen.
- Twee beoordelingstoetsen.
- Quizzen.
- Studentpresentatie.
- Een officiële Enabling Integrated IT Service Management™ with DevOps, Agile & Lean syllabus.
- Toepasbare praktijkstudies en realistische toepassingen.
- Interactieve oefeningen en beoordelingen.
Let op: Er is geen examenvoucher inbegrepen bij de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning.
Voorkennis
Voordat je begint met de Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning is het van belang dat jij eerst het Lean IT Essentials certificaat hebt behaald. Daarnaast raden wij aan dat jij de Engelse taal goed beheerst.
Onderwerpen
Lean IT Leadership
- Lean Leadership Foundations.
- Commitment to Self-Development.
- Helping Others to Develop.
- Continuous Improvement.
- Vision, Goals, and Communication.
- Lean IT Transformation.
- A3 Method.
IT Business Relationship Manager
- Module 1: Introduction to Business Relationship Management.
- Module 2: Introduction to the IT Business Relationship Maturity Model.
- Module 3: Introduction to the Integrated Business Relationship Management Framework (iBRMF).
- Module 4: Skills to Use Across the iBRMF.
- Module 5: iBRMF: Business and IT Strategy.
- Module 6: iBRMF: Customer Engagement.
- Module 7: iBRMF: Plan, Build, Test, Deploy.
- Module 8: iBRMF: Operational Excellence.
- Module 9: iBRMF: Continual Improvement.
- Module 10: Business and Capability Roadmapping.
- Module 11: Organisational Change Management.
Change Management Foundation
- Introduction to Change Management.
- The Change Management Context.
- Change and the Individual.
- Change and the Organisation.
- Communication and Stakeholder Strategy.
- Organisation Practises.
- Wrap Up and Review.
- Trial Exam.
Enabling Integrated IT Service Management™ with DevOps, Agile & Lean (ESM)
- Understand the concept of integrated service management and its alignment with business goals.
- Identify the scope and benefits of integrated service management, detailing how ITIL, Lean, Agile, and DevOps collectively enhance service management.
- Recognize the differences between technology-focused and service outcome-focused organizations.
- Comprehend the ITIL service management life cycle stages and processes, and how they are supported by Agile and DevOps methodologies.
- Apply Lean thinking, value stream mapping, and process improvement techniques.
- Implement Agile project management practices, including Scrum roles and processes.
- Leverage principles and automated practices of continuous delivery, integration, and deployment to improve speed and reduce risk.
- Embrace the key principles of DevOps, focusing on collaboration, continuous delivery, and automation.
- Apply organizational change management practices to facilitate major cultural transformations.
English Summary
The Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning provides one year of access to four complete self-study packages: Lean IT Leadership, IT Business Relationship Manager, Change Management Foundation, and Enabling Integrated IT Service Management™ with DevOps, Agile & Lean. This bundle equips professionals with the knowledge and skills to lead IT organisations through organisational transformation, strengthen IT-business partnerships, manage organisational change, and integrate ITSM with modern practices such as DevOps, Agile, and Lean.
The Lean IT Leadership module (36 hours) includes video-based course materials, one practice exam, two assessments, and case studies. The IT Business Relationship Manager module (36 hours) offers video-based materials, one practice exam, two assessments, interactive case studies, and role-based scenarios. The Change Management Foundation module (17 hours) provides video-based materials, one practice exam, two assessments, and practical case studies. The Enabling Integrated IT Service Management™ with DevOps, Agile & Lean module (24 hours) contains video-based materials, one practice exam, two assessments, quizzes, a student presentation, the official syllabus, interactive exercises, and practical case studies.
Note: There is no exam voucher included with the Strategic IT Leadership Pro (4-in-1) E-Learning.