Algemene omschrijving
Hoe leren mensen eigenlijk, en wanneer zijn ze gemotiveerd om iets te leren? Hoe zorg ik ervoor dat mijn instructies bij de ander blijven hangen? Hoe kan ik mijn training zo inrichten dat het tegelijk leerzaam en leuk is? Zijn mijn instructies überhaupt wel overgekomen? En hoe kan ik ervoor zorgen dat de ander in praktijk gaat brengen wat ik overgebracht heb?
Geef jij regelmatig instructies of ben jij binnen jouw organisatie de aangewezen persoon om anderen te trainen of te begeleiden? Of heb je ambities om trainer te worden? In deze training gaan we aan de slag met belangrijke didactische vaardigheden.
Deze training wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor (aankomende) trainers.
Leerdoelen
Na deze training heb je didactische vaardigheden om de lesstof zo goed mogelijk te laten aansluiten bij jouw doelgroep, weet je hoe je een goede structuur moet opzetten voor jouw training en weet je wat mensen motiveert om de kennis in praktijk te brengen. Na deze training vinden mensen het leuk om bij jou in de leer te zijn.
Voorkennis
Voor deze training is geen voorkennis vereist.
Onderwerpen
Deze training is een combinatie van theorie, oefeningen, opdrachten en eigen casuïstiek. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:
- Leereffectiviteit en leerstijlen.
- Structuur van een training.
- Aansluiten bij jouw doelgroep.
- Diverse leerstijlen en intelligenties.
- Leerdoelstellingen.
- Motivatie.
- Diverse werkvormen.