ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning

Met de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning leer je om strategische richtlijnen op te stellen en om verbeterprocessen wendbaar en efficiënt te implementeren. Verder is de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning een onderdeel van de trajecten ITIL® Managing Professional en de ITIL® Strategic Leader. De ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning bestaat uit het cursusmateriaal, 20 PDU’s, 2 simulatie-examens en een ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve examenvoucher.

  • Aan de slag!
  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Offerte aanvraag training
    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.
    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Pieter Fokkema).
    x

Direct aan de slag!

  • Studeer in je eigen tijd en tempo
  • 365 Dagen toegang
  • Taal: Engels

€1049,- Excl. BTW

Algemene omschrijving

The ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning is entirely in English. As a Dutch IT training provider, we offer the information on this page in Dutch. At the bottom of the page, you will find a brief summary in English. The topics within the ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning package itself are described in English.

Wil je leren hoe jij ICT-diensten effectief kunt sturen, plannen en continu verbeteren? De ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning biedt jou praktische strategieën om wendbare verbeterprocessen te implementeren en ICT-diensten optimaal aan te laten sluiten op organisatiedoelen. Met de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning leer je hoe jij gestructureerde verbeterplannen op kunt zetten en uit kunt voeren, waarbij de nadruk ligt op efficiëntie.

Verder is de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning relevant voor zowel de trajecten ITIL Managing Professional als ITIL Strategic Leader. Plannen en continue verbetering zijn universele vaardigheden binnen IT servicemanagement en spelen een cruciale rol in de succesvolle transformatie van ICT-organisaties. Door de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning door te nemen, zul je leren om strategische richtlijnen op te stellen, prestaties te analyseren en hoe jij jouw ICT-afdeling efficiënter kan maken.

Dankzij het zelfstudieformaat van de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning kun je in jouw eigen tempo studeren en je optimaal voorbereiden op het ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve examen. De ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning bestaat uit het cursusmateriaal, 2 simulatie-examens, 20 PDU’s en een ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve examenvoucher.

Doelgroep

De ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning is geschikt voor ICT-professionals die verantwoordelijk zijn voor het strategisch plannen en continu verbeteren van ICT-diensten.

Dit betreft met name de volgende mensen:

  • ICT-leiders en managers op alle organisatieniveaus die de ICT-richting en strategie vormgeven.
  • ITSM managers en ITSM-practitioners die ICT-ondersteunde producten en diensten beheren en optimaliseren.
  • ITC professionals die end-to-end ICT-diensten leveren, zoals operationele teams en servicecoördinatoren.
  • Strategische ICT-besluitvormers die aan lange termijn ICT-ontwikkeling en digitale transformatie werken.
  • Mensen die de ITIL® 4 Foundation certificering hebben behaald en hun expertise uit willen breiden binnen het ITIL® Managing Professional traject of het ITIL® Strategic Leader traject.
  • Professionals in sectoren waarbij IT servicemanagement een cruciale rol speelt, zoals:
    • Financiën.
    • Telecom.
    • Gezondheidszorg.
    • Overheid.

Wat is inbegrepen

De ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning biedt alles wat jij nodig hebt om jouw kennis en vaardigheden op het gebied van strategisch IT servicemanagement te verdiepen en je optimaal voor te bereiden op het afsluitend certificeringsexamen.

Hier is een overzicht van de inhoud van de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning:

  • Uitgebreid digitaal cursusmateriaal, waarin alle kernprincipes en strategieën van ITIL® 4 worden behandeld.
  • Twee simulatie-examens, waarmee jij je optimaal kunt voorbereiden op het ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve examen door jouw kennis te toetsen.
  • 20 PDU’s (Professional Development Units), waarmee jij jouw professionele certificeringen actueel kunt houden.
  • Een ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve examenvoucher, zodat je het ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve examen af kunt leggen en de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve certificering behalen.

Informatie over het ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve examen:

  • Duur: 90 minutes.
  • Formaat: Meerkeuzevragen
  • Slagingspercentage: 70%.

Voorkennis

Voordat je begint met de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning, is het van belang dat jij beschikt over de volgende kennis en vaardigheden:

  • Basiskennis van IT servicemanagement.
  • Een hbo-diploma of een mbo 4-diploma, of vergelijkbaar werk- en denkniveau binnen IT- of bedrijfsmanagement.
  • Een ITIL® 4 Foundation certificering, aangezien de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning voortbouwt op de basisprincipes van ITIL® 4.

Onderwerpen

Lesson 01 - Course Introduction

  • 1.01 ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve.

Lesson 02 - Key Concepts of DPI

  • 2.01 Key Concepts of Direct, Plan, and Improve (DPI).
  • 2.02 Direction.
  • 2.03 Policies and Guidelines.
  • 2.04 Risks and Controls.
  • 2.05 Planning.
  • 2.06 Improvement.
  • 2.07 Governance, Compliance, and Management.
  • 2.08 Applying the Guiding Principles.
  • 2.09 Operational Model.
  • 2.10 Value, Outcomes, Costs, and Risks.
  • 2.11 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

Lesson 03 - Key Principles and Methods of Direction and Planning

  • 3.01 Key Principles and Methods of Direction and Planning.
  • 3.02 Strategy and Cascading Goals and Requirements.
  • 3.03 Define Effective Policies, Controls, and Guidelines.
  • 3.04 Effective Controls.
  • 3.05 Effective Guidelines.
  • 3.06 Decision Making at the Right Level.
  • 3.07 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

Lesson 04 - Governance, Risk, and Compliance

  • 4.01 Governance, Risk, and Compliance.
  • 4.02 Structures and Methods for Decision Making.
  • 4.03 Governance of Service Provider.
  • 4.04 Role of Risk Management.
  • 4.05 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

Lesson 05 - Continual Improvement

  • 5.01 Continual Improvement.
  • 5.02 Continual Improvement Culture.
  • 5.03 Continual Improvement in Organization.
  • 5.04 The Continual Improvement Model.
  • 5.05 Step One: What Is the Vision?.
  • 5.06 Step Two: Where Are We Now?.
  • 5.07 Step Three: Where Do We Want to Be?.
  • 5.08 Step Four: How Do We Get There?.
  • 5.09 Creating an Action Plan.
  • 5.10 Step Five: Take Action.
  • 5.11 Step Six: Did We Get There?.
  • 5.12 Step Seven: How Do We Keep the Momentum Going?.
  • 5.13 Measurement and Reporting in Continual Improvement.
  • 5.14 Assessments.
  • 5.15 Gap Analysis.
  • 5.16 SWOT Analysis.
  • 5.17 Change Readiness Analysis.
  • 5.18 Customer or User Satisfaction Analysis.
  • 5.19 SLA Achievement Analysis.
  • 5.20 Benchmarking.
  • 5.21 Maturity Assessment.
  • 5.22 Business Case.
  • 5.23 Building a Business Case.
  • 5.24 Communicating and Advocating for a Business Case.
  • 5.25 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

Lesson 06 - Communication and Organizational Change Management

  • 6.01 Communication and Organizational Change Management.
  • 6.02 Communications Principles.
  • 6.03 Communication Is a Two-Way Process.
  • 6.04 We Communicate All the Time.
  • 6.05 Timing and Frequency Matter.
  • 6.06 No Single Method of Communication Works for Everyone.
  • 6.07 The Message Is in the Medium.
  • 6.08 Communication Methods and Media.
  • 6.09 Examples of Communication Methods.
  • 6.10 Defining and Establishing Feedback Channels.
  • 6.11 Identifying and Communicating with Stakeholders.
  • 6.12 Stakeholder Mapping.
  • 6.13 Understanding Stakeholders.
  • 6.14 Basics of Organizational Change Management (OCM).
  • 6.15 Essentials for Successful Improvement.
  • 6.16 OCM Throughout Direction, Planning, and Improvement.
  • 6.17 Establishing Effective Interfaces across the Value Chain.
  • 6.18 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

Lesson 07 - Measurement and Reporting

  • 7.01 Measurement and Reporting.
  • 7.02 Basics of Measurement and Reporting.
  • 7.03 Key Concepts of Measurement and Reporting.
  • 7.04 Defining and Using Measurement and Reporting.
  • 7.05 Reasons for Measuring.
  • 7.06 Types of Measurement.
  • 7.07 Relationship between Measurement and Behavior.
  • 7.08 Measurement Cascades and Hierarchies.
  • 7.09 Balanced Scorecard.
  • 7.10 Success Factors and KPIs.
  • 7.11 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

Lesson 08 - Value Streams and Practices

  • 8.01 Value Streams and Practices.
  • 8.02 Value Stream Mapping.
  • 8.03 Developing a Value Stream Map.
  • 8.04 Types of Waste.
  • 8.05 Increasing the Detail in Value Stream Maps.
  • 8.06 Measurement and the Four Dimensions.
  • 8.07 Measurement of Partners and Suppliers.
  • 8.08 Measurement of Value Stream and Processes.
  • 8.09 Process Metrics.
  • 8.10 Value Stream and Processes in the SVS.
  • 8.11 Relationship between Value Streams and Practices.
  • 8.12 Relationship between Value Streams and Processes.
  • 8.13 Designing a Workflow.
  • 8.14 Workflow Metrics.
  • 8.15 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

English Summary

The ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning equips you with practical strategies to effectively manage, plan, and continuously improve IT services. You will learn how to develop structured improvement plans, align IT services with business goals, and enhance organizational efficiency.

The ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning is relevant for both the ITIL Managing Professional and ITIL Strategic Leader paths, focusing on universal skills in IT service management. The self-paced format allows you to study at your own convenience, with access to course materials, two simulation exams, 20 PDUs, and an ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve exam voucher to support your certification journey.

Trainingsdata en inschrijven

Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden voor de ITIL® 4 Strategist Direct, Plan & Improve E-Learning training, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Selecteer de best passende optie en start jouw reis naar succes.

Deze training is alleen als zelfstudie beschikbaar.