ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning

Met de ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning zul je leren hoe jij verschillende waardestromen kunt integreren en hoe jij activiteiten met betrekking tot servicemanagement te optimaliseren volgens de nieuwste ITIL® 4-principes. De ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning bestaat uit het cursusmateriaal, 20 PDU’s, 2 simulatie-examens en een ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support examenvoucher.

  • Aan de slag!
  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Offerte aanvraag training
    Vul hier al je gegevens in waarvoor je een offerte wilt ontvangen.
    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    Foto van medewerker van Startel (Eliano Patty).
    x

Direct aan de slag!

  • Studeer in je eigen tijd en tempo
  • 365 Dagen toegang
  • Taal: Engels

€1049,- Excl. BTW

Algemene omschrijving

The ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning is entirely in English. As a Dutch IT training provider, we offer the information on this page in Dutch. At the bottom of the page, you will find a brief summary in English. The topics within the ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning package itself are described in English.

Wil jij jouw expertise in IT-servicemanagement naar een hoger niveau tillen? De ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning biedt jou de kennis en vaardigheden om waardevolle ICT-producten en -diensten te ontwerpen, te implementeren en te beheren. Door de integratie van verschillende waardestromen en activiteiten leer je hoe jij een naadloze dienstverlening op kunt zetten, aansluitend bij de nieuwste ITIL® 4-principes.

De ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning is gericht op de essentiële activiteiten met betrekking tot servicemanagement binnen het ITIL® framework. Hierbij ligt de nadruk op de creatie, levering en ondersteuning van ICT-diensten. Door de ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning door te nemen, zul je inzicht krijgen in hoe jij operationele efficiëntie kunt verbeteren en hoe jij diensten optimaal aan kunt laten sluiten op de behoeften van jouw organisatie. Dankzij het zelfstudieformaat heb jij de mogelijkheid om in jouw eigen tempo te leren, waar en wanneer het jou uitkomt.

Bovendien biedt de ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning jou een uitstekende gelegenheid om je voor te bereiden op het ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support examen. Door hiervoor te slagen zul je aantonen dat jij in staat bent om ICT-diensten effectief aan te sturen en een sleutelrol te vervullen in de digitale transformatie van organisaties. Het doornemen van de ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning is een waardevolle stap voor ICT-professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van servicemanagement. De ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning bestaat uit het cursusmateriaal, 20 PDU’s, 2 simulatie-examens en een ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support examenvoucher.

Doelgroep

De ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning is geschikt voor professionals die zich willen specialiseren in IT servicemanagement en hun carrière binnen ITSM verder willen ontwikkelen.

Dit betreft met name de volgende mensen:

  • IT servicemanagers die verantwoordelijk zijn voor de integratie en optimalisatie van ICT-diensten binnen hun organisatie.
  • ITSM Managers en ITSM Practitioners die ICT-ondersteunde producten en diensten beheren en verbeteren.
  • ICT-professionals die end-to-end ICT-diensten leveren, zoals operationele teams en servicecoördinatoren.
    Professionals die binnen sectoren werken waarbij IT servicemanagement cruciaal is, zoals:
    • Financiën.
    • Gezondheidszorg.
    • Telecom.
    • Overheidsinstellingen.

Wat is inbegrepen

De ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning bevat alles wat je nodig hebt om je te verdiepen in IT servicemanagement en je optimaal voor te bereiden op het gelijknamige examen.

Hier is een overzicht van de inhoud van de ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning:

  • Uitgebreid digitaal cursusmateriaal, gebaseerd op de nieuwste ITIL 4-principes.
  • 20 PDU’s (Professional Development Units) om jouw professionele certificeringen actueel te houden.
  • Twee simulatie-examens, zodat jij je goed kunt voorbereiden op het ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support examen.
  • Een ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support examenvoucher, waarmee je het ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support certificeringsexamen af kunt leggen.

Informatie over het ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support examen:

  • Duur: 90 minuten.
  • Formaat: Meerkeuzevragen.
  • Slagingspercentage: 70%.

Voorkennis

Voordat je begint met de ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning, is het van belang dat jij beschikt over de volgende kennis en vaardigheden:

  • Basiskennis van IT servicemanagement.
  • Een hbo-diploma of een mbo 4-diploma, of vergelijkbaar werk- en denkniveau binnen IT- of bedrijfsmanagement.
  • Een ITIL® 4 Foundation certificering, aangezien de ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning voortbouwt op de basisprincipes van ITIL® 4.

Onderwerpen

Lesson 01 - Course Introduction

  • 1.01 ITIL 4 Specialist.

Lesson 02 - Service Value System to Create, Deliver, and Support Services

  • 2.01 Service Value System to Create Deliver and Support Services.
  • 2.02 Organizational Structure.
  • 2.03 Differences in Organizational Structure.
  • 2.04 Roles and Competencies.
  • 2.05 Professional IT and service management skills and competencies.
  • 2.06 Professional ITSM Skills and Competencies Examples.
  • 2.07 Generalist or T-Shaped Models.
  • 2.08 Developing a broad set of competencies.
  • 2.09 Workforce Planning and Management.
  • 2.10 Employee Satisfaction Management.
  • 2.11 Results-Based Measuring and Reporting.
  • 2.12 Performance Measures.
  • 2.13 Team Culture and Differences.
  • 2.14 Importance of Cultural Fit.
  • 2.15 Team Collaboration and Integration.
  • 2.16 Guidelines for a Positive Team Culture.
  • 2.17 Continual Improvement Culture.
  • 2.18 Collaborative Culture.
  • 2.19 Algorithmic and Heuristic Tasks.
  • 2.20 Servant Leadership.
  • 2.21 Customer-Oriented Mindset.
  • 2.22 Customer Orientation.
  • 2.23 Customer-Oriented Strategy.
  • 2.24 The Value of Positive Communication.
  • 2.25 Principles of Communication.
  • 2.26 Integration and Data Sharing.
  • 2.27 Integration Approaches.
  • 2.28 Reporting and Advanced Analytics.
  • 2.29 Big Data.
  • 2.30 Collaboration and Workflow.
  • 2.31 Robotic Process Automation (RPA).
  • 2.32 RPA Technologies.
  • 2.33 Artificial Intelligence AI.
  • 2.34 Machine Learning.
  • 2.35 CI/CD.
  • 2.36 Goals and Value Measurement.
  • 2.37 Aligning CI/CD with ITIL.
  • 2.38 The Value of an Effective Information Model.
  • 2.39 Automation of Service Management.
  • 2.40 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

Lesson 03 - Value Streams to Create, Deliver, and Support

  • 3.01 Value Streams to Create, Deliver, and Support Services.
  • 3.02 ITIL Service Value Streams.
  • 3.03 Value Streams and Organizations.
  • 3.04 Value Stream Considerations - Part One.
  • 3.05 Value Stream Considerations - Part Two.
  • 3.06 Value Stream Considerations - Part Three.
  • 3.07 Designing a Service Value Stream.
  • 3.08 Describing a Step of the Value Stream.
  • 3.09 Value Stream Mapping.
  • 3.10 Key Metrics for Analyzing a Value Stream.
  • 3.11 Designing a Value Stream Using Little’s Law.
  • 3.12 Value Stream Models.
  • 3.13 Development of a New Service.
  • 3.14 Six Key Steps of Journey from Demand.
  • 3.15 Acknowledge and Document the Service Requirements.
  • 3.16 Decide Whether to Invest in the New Service.
  • 3.17 Design and Architect the New Service to Meet Customer Requirements.
  • 3.18 Obtain or Build within the Service Value Chain.
  • 3.19 Deploy Service Components in Preparation for Launch.
  • 3.20 Release New Service to Customers and Users.
  • 3.21 Upgrade and Restore a Live Service.
  • 3.22 Seven Key Steps of Journey from Demand to Value.
  • 3.23 Acknowledge and Register the User Query.
  • 3.24 Investigate the Query.
  • 3.25 Obtain a Fix from the Specialist Team.
  • 3.26 Deploy the Fix.
  • 3.27 Verify That the Incident Has Been Resolved.
  • 3.28 Request Feedback from the User.
  • 3.29 Identify Opportunities to Improve the Overall System.
  • 3.30 Using Value Streams to Define a Minimum Viable Practice.
  • 3.31 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

Lesson 04 - Create, Deliver, and Support Services

  • 4.01 Create Deliver and Support Services.
  • 4.02 Managing Queues.
  • 4.03 Prioritization.
  • 4.04 How to Prioritize Work.
  • 4.05 Techniques to Prioritize Work - Part One.
  • 4.06 Techniques to Prioritize Work - Part Two.
  • 4.07 Swarming.
  • 4.08 Challenges of Swarming.
  • 4.09 Shift-Left Approach.
  • 4.10 Build vs. Buy Considerations.
  • 4.11 Defining Requirements for Service Components.
  • 4.12 Selecting a Suitable Vendor.
  • 4.13 Sourcing Models and Options.
  • 4.14 Types of Sourcing Models.
  • 4.15 Service Integration and Management.
  • 4.16 Service Integration and Management Considerations.
  • 4.17 Key Takeaways.
  • Knowledge Check.

English Summary

The ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning provides you with the essential knowledge and skills to design, implement, and manage IT-enabled products and services. You will learn how to integrate value streams and optimize service management activities in alignment with the latest ITIL® 4 principles.

The ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning allows you to study at your own convenience while preparing for the ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support certification exam. This self-study package includes the course materials, 20 PDUs, 2 simulation exams and an ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support exam voucher. Successfully passing the ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support exam demonstrates your ability to manage IT services efficiently and play a key role in the digital transformation of organizations.

Trainingsdata en inschrijven

Hieronder is een overzicht te vinden van trainingsmogelijkheden voor de ITIL® 4 Specialist Create, Deliver & Support E-Learning training, met zowel klassikale als virtuele trainingen. Selecteer de best passende optie en start jouw reis naar succes.

Deze training is alleen als zelfstudie beschikbaar.